Inlägg från: Glamrockare |Visa alla inlägg
  • Glamrockare

5års mobbing, vad gör vi för fel?

Ta det ifrån en som blev mobbad varje dag i 6 år.

Ni gör inget fel men det ni skall göra är att ställa till med ett rent jävla helvete. Gå in på rektorsexpeditionen o dunka näven i bordet o kräva att de gör något. Oftast är skolor väldigt flata i sitt agerande mot mobbning i alla former.

Säg att ni kräver att de gör något och att de gör något nu! Detta är inte er dotters fel o det är inte hon som skall anpassa sig o kan de inte rå bot på mobbarna är de de som skall flytta på sig. Hota med att gå till medja om det fortsätter att vara flata.

Det sämsta man kan göra som föräldrar är att bara gå på den snälla linjen om man märker att inget händer att vara förstående i alla lägen funkar inte.

Om föräldrarna till barna vägrar inse att deras barn faktiskt är mobbare då är det bara att hänga ut! gå till medja behöver inte nämna namn för att hänga ut någon, gå till medja uppmärksamma det.

som sagt STÄLL TILL MED ETT RENT HELVETE TILLS NÅGON GÖR NÅGOT!

Jag säger det, händer detta någon av mina barn om jag så skall gå med till skolan varje dag om jag så skall stå på den rektorsexpeditionen varje dag, vara på skolgården ta de barnens föräldrar o hänga dem upp o ner i ett träd så tänker jag aldrig vara tyst jag kommer aldrig bara stå o nicka o le o säga "vi måste ordna detta" eller " vi måste hjälpa din son att nonchalera detta".

Mobbning är aldrig mobboffrets fel, o för helvete våra barn begår självmord pga sådanat här.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Glamrockare
    Mariohn skrev 2009-10-05 15:14:09 följande:
    jag vet inte om vi menar samma sak...Jag skulle vilja säga att man bör förklara för mobbarna vad deras beteende har fått får konsekvenser och vilka åtgärder som kommer att vidtagas. Att använda ord som hota och skrämma känns som att lägga sig på en tioårings nivå. Jag tror att det tar bra mycket mer skruv i en tioåring som kommer till insikt i hur illa hon/han gjort en jämngammal och dessutom tala om för honom/henne vilka konsekvenser det fått och vad som nu kommer att hända till följd av det än att bara hota och skrämma. Det handlar om att vara konsekvent.
    Fast o tala med mobbare är oftast inte lätt för tonåringar överlag har ofta en attityd. Saken är många ggr tycker jag att föräldrar tror inte på att deras barn kan mobba eller ens bete sig illa. När jag var mobbad dag ut o dag in i 6 år, varje skoldag i seeeeeeex år! såg jag aldrig hörde jag aldrig eller mina föräldrar av han mobbarens föräldrar o de verkade inte bry sig nämnvärt heller när klassföreståndarna prata.

man måste agera som vuxna o kräva att det sker en förändring o gör det inte det så måste någon flytta på sig till slut o då skall det inte vara mobboffret som skall göra det utan mobbarnen skyffla skiten någon annanstans.
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Glamrockare
    Mariohn skrev 2009-10-05 15:19:58 följande:
    läs vad jag har skrivit i tråden så ska du se att jag är på ditt spår. Jag är bara emot det som t ex straw föreslår nämligen att skolledning och andra vuxna ska gå samman och ignorera och mobba de mobbande barnen och skrämma och hota dem. Jag tror på en vuxen lösning.
    ok. då skall jag göra det tur att "Visa ändast" finns
  • Glamrockare
    lillekatt skrev 2009-10-05 20:47:37 följande:
    Fast vad gör man om läraren, rektorn osv har om och om igen berättat både för barnen och föräldrarna att det de gör är fel och att de borde sluta mobbas?När de har snackat med klassen flera gånger och tagit dit kuratorn? Vad är nästa steg?Jag har tyvärr inget bra svar på vad hur man får bukt med mobbning, men jag tror inte heller att det vanliga "ta ett snack med föräldrarna, barnen och rektorn" alltid leder till att mobbningen försvinner. Tyvärr.
    Nej o det är när man har gjort allt för att få ett slut på det o mobbaren ändå inte tycks fatta som man tvingar mobbaren att byta skola.

Hjälper inte det borde det finnas antingen skolor för extra svåra elever eller att de helt enkelt inte får ta del av skolundervisningen.

Vi måste sluta o dalta med brottslingar, mobbare osv i detta landet o låta dem stå till svars för det de gör.

Ex. när jag var i usa som utbytesstuden så vid ett tillfälle av ingen anledning alls (där var jag ej mobbad) kastade en kille mat på mig (pommesfrits), jag kom inte ihåg exakt nu men jag sa nog till en läare som redan sett händelsen o sedan gick jag där ifrån.

Jag trodde inget annat skulle hända för i mesiga Sverige hade det blivit ett aja baja o inget mer med det. Efter lunch hann jag mer eller mindre bara gå till min lektion när jag blev kallad till rekton som fråga mig vad som hänt och bad sedan om ursäkt och sa att detta skall aldrig upprepas igen.

Killen som kastat maten var inte bara tvungen att be om ursäkt utan han blev också avstängd ifrån skolan i 2 dagar.
  • Glamrockare
    majess skrev 2009-10-05 20:55:50 följande:
    helt rätt!! det är precis det som fattas här,lite stake i skolorna för att vara vulgär! ungar vet att de kan gå i princip hur långt som helst utan åtgärder mot dem o blir det en åtgärd handlar det om "hur kände du det när du tryckte ner Gustav i toan...." mjäk!
    lärare har ingen makt utan blir anmällda för att de skickar ut stökiga elever. Skolan får lov att göra shit! de står maktlösa för Sveriges Rikes mesiga lag!
  • Glamrockare
    lillekatt skrev 2009-10-05 20:58:37 följande:
    Jo, fast om de är flera i klassen som mobbar, vem ska byta skola först? Byter bara en så blir det ju fortfarande flera kvar som kan mobba. Tar man bort alla fem tex, så betyder det inte att resten av kvarvarande klassen automatiskt blir bästis med den (fd) mobbade. De kanske fortsätter att inte bry sig och fryser ut denne. Man kan ju nästan inte göra något, då man inte kan tvinga barn att leka eller vara med nån de inte vill.
    nej man kna inte tvinga barn att leka med andra. Men från en som sagt har blivit mobbad varje skoldag i 6 år och även fått mat kastat på sig.

jag hade föredragit om jag var osynlig o inte hade någon alls en att våndas varje dag, min ätstörning (överätning/fetma) beror på vad jag råka ut för.

jag har ett helvete för att någon annan andra var idioter.
  • Glamrockare
    lillekatt skrev 2009-10-05 21:19:42 följande:
    fast de mår ju också "dåligt"...
    nej det gör de så ta mig fan heller, ja en o annan möjligtvis. Men nej det är de myterna som gör att offren får offra allt o ta allt o leva med allt.

oh vad synd det är om alla mobbare de lider ju för de ha det så jävligt.
  • Glamrockare
    Iorlover skrev 2009-10-07 11:33:40 följande:
    Tack! Det går väl kan vi väl säga. Nu är alla inkopplade iallafall. Rektorn, läraren, skolsyster. Så nu ska vi förhoppningsvis få lite hjälp att komma ur detta.
    Bra! roligt att höra! Berätta gärna om du orkar o vill hur det går.

Jätte lycka till!
Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?