5års mobbing, vad gör vi för fel?
Ta det ifrån en som blev mobbad varje dag i 6 år.
Ni gör inget fel men det ni skall göra är att ställa till med ett rent jävla helvete. Gå in på rektorsexpeditionen o dunka näven i bordet o kräva att de gör något. Oftast är skolor väldigt flata i sitt agerande mot mobbning i alla former.
Säg att ni kräver att de gör något och att de gör något nu! Detta är inte er dotters fel o det är inte hon som skall anpassa sig o kan de inte rå bot på mobbarna är de de som skall flytta på sig. Hota med att gå till medja om det fortsätter att vara flata.
Det sämsta man kan göra som föräldrar är att bara gå på den snälla linjen om man märker att inget händer att vara förstående i alla lägen funkar inte.
Om föräldrarna till barna vägrar inse att deras barn faktiskt är mobbare då är det bara att hänga ut! gå till medja behöver inte nämna namn för att hänga ut någon, gå till medja uppmärksamma det.
som sagt STÄLL TILL MED ETT RENT HELVETE TILLS NÅGON GÖR NÅGOT!
Jag säger det, händer detta någon av mina barn om jag så skall gå med till skolan varje dag om jag så skall stå på den rektorsexpeditionen varje dag, vara på skolgården ta de barnens föräldrar o hänga dem upp o ner i ett träd så tänker jag aldrig vara tyst jag kommer aldrig bara stå o nicka o le o säga "vi måste ordna detta" eller " vi måste hjälpa din son att nonchalera detta".
Mobbning är aldrig mobboffrets fel, o för helvete våra barn begår självmord pga sådanat här.