Inlägg från: Ablan |Visa alla inlägg
  • Ablan

5års mobbing, vad gör vi för fel?

sofie3 skrev 2009-10-05 12:45:16 följande:
    Men snälla! Om de har ett möte om detta så har ju dessa som mobbar "vunnit" missförstå mig rätt nu. Dom vill ju göra ts flicka illa. Och kommer troligtvis inte sluta.. Fy jag blir så upprörd när man läser sånt här så jag tänker inte klart..
    Hur har mobbarna vunnit då menar du?
  • Ablan

Att ha möte tror jag kan vara en bra idé, jag var mobbad i tre år när jag gick i skolan, alla lärare visste om det men ingen gjorde ett skit.

Tyvärr så brukar man få stoppa huvudet i röven på lärarna för att de ska ta itu med det.

• Ablan
    konkelbär skrev 2009-10-05 13:10:56 följande:
    Byt skola. Innan hon blir så skadad så att hon kommer försöka ta livet av sig, behöva terapi och medicinering.
    konkelbär skrev 2009-10-05 13:13:15 följande:
    Och angående att mobbarna vinner; de har redan vunnit. Fly och överlev för guds skull. Nu.
    Jag tycker ju aldrig att den mobbade ska behöva byta skola och någon ska förflyttas så borde det i så fall vara mobbarna, och de vinner bara om de vuxna tillåter dem att vinna.
  • Ablan
    konkelbär skrev 2009-10-05 13:19:24 följande:
    Man kan ju tycka att det inte ska behövas, men det gör det. Låt inte barnet användas som vapen i striden mot dessa mobbare. Flytta på henne och låt henne få börja om.
    Eller så kan ju föräldrarna pressa skolan att ta tag i probleme? Vad tror du händer när den här flickan byter skola? De kommer bara att välja ut ett nytt offer.
  • Ablan
    konkelbär skrev 2009-10-05 13:22:13 följande:
    Har mobbingen börjat så är det redan försent. Jag vet att det känns omständigt och jobbigt att behöva byta skola, men det är den bästa lösningen. Mobbadstämpeln kommer följa flickan in i döden annars.
    Vilket skitsnack, jag gick i samma klass från 1-9 klass fast att det fanns människor i min klass som hade mobbat mig, det går att lösa problemet, bara alla inblandade vuxna tar tag i saken.
  • Ablan
    konkelbär skrev 2009-10-05 13:22:45 följande:
    Aja, ni kan resonera hur ni vill. Jag vet att en mobbadstämpel ALDRIG går att tvätta bort.
    Spännade, jag vet nämligen motsattsen.
  • Ablan
    Eisa skrev 2009-10-05 13:26:04 följande:
    Varför kan man inte flytta på fanskapen som mobbar?
    Extremt bra fråga, det brukar de ju inte göra. Mobbaren skyddas mer än offret. Väldigt underligt.
  • Ablan
    Eisa skrev 2009-10-05 13:29:52 följande:
    Ja verkligen. Straff ska dom ha. Jag är i överlag inte för att straffa barn men när det gäller mobbing så förtjänar de inget annat. Mobbing är såååå vidrigt.
    Det lustiga är att när mobbing kommer på tal så hör man ofta "men de som mobbar mår ofta väldigt dåligt och har bakomliggande problematik" och liknande, men många missar totalt att den mobbade faktiskt mår mycket sämre än mobbaren själv.

Mobbaren får ju någon form av vinst utav att mobbas, annars hade de ju aldrig mobbat.
  • Ablan
    Mariohn skrev 2009-10-05 13:33:12 följande:
    Ja men då kör vi på sofies linje då. Istället för att kalla till möte och prata om saken så ska TS själv åka till skolan och hota och skrämma barnen. Mitt förslag om att försöka få barnen att inse vad de gör är jävla lärarfasoner och fullkomligt idiotiska! Skrämma och hota barn kommer att leda till vänskap! Fint!
    Hota och skrämma barnen, kan kännas väldigt lockande, jag skulle nog själv ha god lust att göra det om det var mitt barn som var utsatt, men det är knappast någon bra lösning.
  • Ablan
    Mariohn skrev 2009-10-05 13:36:49 följande:
    Jag skulle ha god lust att ge en unge som slog min son en rungande örfil. Det innebär dock inte att jag inte är intelligent nog att förstå att det på inget vis skulle hjälpa situationen
    Precis vad jag menade
Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?