5års mobbing, vad gör vi för fel?
Jag har inte lusläst alla inlägg, men det du skall göra är att få till ett möte med rektorn och din dotters lärare/klassföreståndare.
Enligt skollagen så www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx&bet=1985:1100 (§2) så skall skolan agera aktivt mot mobbing. att säga till att man skall gå åt sidan är inte att aktivt motarbeta detta.
kräv att mobbingen skall sluta omedelbart om det så krävs en vuxen från skolan som bevakar din dotter hela skoltiden. Och säg oxå till rektorn att du kommer göra en polisanmälan mot skolan samt de som mobbar. Och att dom inte har resurser är inte någon ursäkt för att slippa detta. Skolan skall lösa detta.
Bra om du dokumenterar allt det som din dotter berättar, om vilka, när och hur mobbing går till. bra att ha vid anmälan.
min sambo har en son som blev mobbad i skolan och när vi hade möte med rektorn sa skolan att dom hade haft samtal me de berörda och deras föäldrar, men ingenting hade hänt. Men när polisanmälan kom på tal så slutade det nästa på dagen med mobbingen.
Om det hade vart min dotter som blivit utsatt för detta så hade jag inte haft henne i skolan. vet att det kan vara svårt att lösa det praktiska men det är ohållbart att låta henne vara i skolan under de förhållanden som du berättar om.
//jan