Inlägg från: sofie3 |Visa alla inlägg
  • sofie3

5års mobbing, vad gör vi för fel?

HÄMTA HEM HENNE!! Sånt här är såå hemskt.. maktlösheten gör en galen. Ring till föräldrar och be dem prata med sina barn om hur man ska och inte ska uppträda mot andra och om detta inte slutar så säg att då kommer du söka upp barnen i skolan och skrämma skiten ur dom!! *så mogen är jag* vet att jag kommer få massa påhopp nu men allvarligt. Skräm skiten ur dessa hemska skitungar!!!

INGEN SKA BEHÖVA KÄNNA SOM DIN DOTTER GÖR JUST NU..

Stor kram till dig och dottern!

• sofie3

Men snälla! Om de har ett möte om detta så har ju dessa som mobbar "vunnit" missförstå mig rätt nu. Dom vill ju göra ts flicka illa. Och kommer troligtvis inte sluta..

Fy jag blir så upprörd när man läser sånt här så jag tänker inte klart..

• sofie3

Åh önskar så att detta löser sig lika bra som för din vän.

• sofie3

I min klass var det mobba eller mobbas, så har tyvärr varit på båda sidor och idag kan jag bara inte fatta hur jag kunde..

Ja jag hoppas verkligen detta slutar!

• sofie3

Du låter precis som en. Vi har ett trevligt samtal där alla får prata fritt mm så fint så! Sen OM det inte har hjälpt så kanske vi får dra in raster eller iaf ha dessa barn under uppsikt, mm som om de inte finns möjlighet och massa chanser för barnen ändå att vara elaka mot det stackars barnet.

Sånt där trams kommer från en lärare, blundar och tycker att de gjort sitt!

• sofie3

Skräm ungarna med va faan som helst för mobbning är det värsta som finns!!

• sofie3

En som mobbar gör det för att göra ett annat barn illa, retas, vara coola och i innegänget.. ett möte där man berättar hur illa de gjort flickan KAN göra allt värre. Då de som mobbar tror att de vunnit.

Menar absolut inte att de har vunnit. Och egentligen inte heller att man ska hoppa över att samtala med barnen detta är en svår fråga om hur man ska göra och det om nåt gör mig såå upprörd.

Ablan skrev 2009-10-05 13:07:36 följande:
    Hur har mobbarna vunnit då menar du?
  • sofie3

Man kan givetvis inte skrämma någon till vänskap men man kan skrämma någon till att inte mobba..

Om det är så att dessa barn inte vet om att de mobbas så undrar jag varför de puttar och pickar på ts dotter.. Det är väl medveten mobbning om nåt om de dessutom är fysiska mot henne eller hur?

• sofie3

Nu e det du som inte läser va jag skriver!!

• sofie3

Du har min tillåtelse Nu menar jag skrämma barnen så dom inte vågar mobbas mer, hota med polis eller liknande inte skrämma barnen för att de sedan ska bli kompis med den mobbade..

• sofie3

Jo absolut men det är ju inte den sorten vi pratar om i denna tråd eller huR!

• sofie3
    straw2008 skrev 2009-10-05 14:07:53 följande:
    håller heeeelt med dig, lirka o dadda kan man göra med barn upp till ca 7 år sen vet de ALLT för väl vad det handlar om...
    Skönt att nån mer är på min linje!
  • sofie3

Men hur kan du veta att det är några få som gör detta?? De räcker väl med att det är ett par stycken som puttar och pickar på henne och säger fula saker.. och skrattar huur illa är inte det??

Nä om det är många som "bara" håller sig borta och "bara" några som mobbar så vore det ett kanon om de som mobbar slutar och att de som hållit sig på avstånd vågar bli kompis med ts dottern utan att vara rädda att bli mobbade de oxå..

• sofie3

Nix är inte för att frysa ut någon.. men när jag tänker på hur det borde stoppa är genom att hota och skrämma barnen med va som faktiskt kan hända om de fortsätter mobba.

Och det jag skrev från början var att ringa upp föräldrar till barnen som mobbar, så föräldrarna först får en chans att banka in vett i skallen på sitt barn.
    Skulle mina barn mobba någon så vet jag inte va jag hade gjort, ruskat i vett i skallen tror jag.
    *menar ej ordagrant*

• sofie3

Sen om det sker genom samtal med hela gruppen eller bara barnen men dom ska inte tro att dom kan fortsätta utan att nåt händer!

• sofie3

Hur har det gått ts??
    Tänker på er!

Svar på tråden 5års mobbing, vad gör vi för fel?