Inlägg från: Mamma till Filip och Sofia |Visa alla inlägg
  • Mamma till Filip och Sofia

En annan unge slår min son på förskolan!

Isabelsmamma skrev 2009-11-30 20:02:37 följande:
    Vi har ett liknande problem på vår förskola också tyvär..
    På min dotters avdelning går det ett par tvilling pojkar som är väldigt jobbiga och verkar hoppa på ,knuffa, klösa och så vidare, de andra barnen rätt ofta. Vet inte hur ofta det händer men det har hänt att en av pojkarna har knuffat min lilla tjej några gånger, tagit hennes sittplats,klöst henne i ansiktet ocksåvidare..känns inget vidare alls.. men jag antar att det är normalt?
    Personalen verkar inte se vad som händer, kan man ju inte alltid förstås men dom sa en gång när jag påpekade att titta vad pojken just gjorde mot min tjej! så tog dom det väldigt lätt tyckte jag, sa bara till min dotter (som är 2 år 3 mån) att hon måste säga till pojken att det är dumt gjort...
    som att hon skulle förstå att göra det?
    Jag tycker inte att det här är normalt det kan vara vanligt i förskola men förskolelärarna har en skyldighet att dämpa detta.
    Min son blev slagen här om dagen av en annan pojke, den pojken slår/ går på de andra väldigt hårt. Nu står jag i ett problem som jag inte riktigt vet hur det hanters från både min sida och förskolaverkasmheten.
    Men ser fortfarande att det är lärarna som ska se till att det inte händer eller så skaffar dom en assistent för de barnet som slår.
    Jag funderar också på att ta upp de med pojkens mamma.
    Men självklartär jag nervös över  hur det ska gå, barn är barn och man måste lära dem på bästa sätt och det kan ta tid, samtidigt vill man inte såra eller förolämpa någon..

//Mamma till Filip
Svar på tråden En annan unge slår min son på förskolan!