Anonym skrev 2009-09-29 13:44:38 följande:
Anonym (...) skrev 2009-09-29 13:22:24 följande: Tack så mycket för sitt svar! Skönt att du fick avbetalning, helt sjukt att man ska behöva betala så mycket hos tandläkaren. Jag får hålla tummarna för att det går här också.
Ja det är sjukt. En sak om det vore att man inte skötte munhygienen och struntade i att borsta tänderna. Men som t.ex. sneda tänder är ingenting man har valt och det borde inte vara så dyrt att åtgärda.
Jag har blivit av med 4 tänder, förvisso bara visdomständerna. Men nu har jag troligtvis fått infektion i ett opertionsärr (som tidigare varit fint) och det spänner och gör ont i munnen. Så jag ska till tandläkaren inom några timmar igen.
På mig så går det ju på den där tandvårdsförsäkringen, men nu var dom så fula och väntade med kallelse tills mitt behandlingsår gick ut :( Så nu får jag betala alltihopa igen. Skulle fått kallelse i början på augusti, och i slutet av augusti så gick behandlingsåret och därmed hjälpen från fk ut, så nu känns det hemskt igen :(
Min studieperiod tar slut snart, maken har blivit arbetslös osv osv. Det här har jag inte ens pengar att lägga på, men nu svälter jag mig själv fö jag kan inte äta =S