Trollet: Det var jag som märkte på lavemangspipen att det
var blod bara ytterst på pipen och för att få ut bajset fick man liksom bända upp rumpan på honom och då stramade det ju logiskt i den inre sfinktern som är den som kniper hårdast. Jag krävde att få glycerylnitrat
att kunna smörja med då det är muskelavslappnande. Numer behöver han det dock inte eftersom han tömmer magen på bra med hjälp av att sära rumpan.
Hoppas ni kommer på nån lösning som funkar för er snart. Är så jobbigt när inte magen fungerar på de små.
Har du testat laktipex? M blev också diarréig av laktulos. Funkade i typ 2 dagar innan det blev löst. Sen testade jag laktipex och allt flöt på helt annorlunda. En halv påse i vällingen morgon och kväll och bajseriet gick som på räls...ett tag iaf. M problem är att när han bajsar i blöjan får han pyelonefrit efter några dagar.
Bästa rådet jag kan ge är strunta i vad läkarna säger och hitta ert egna sätt. Jag struntade fullständigt i läkarna och exprimenterade jättemycket med dos och hur ofta. Hade konstiga mönster som 5 ml i vällingen, 2,5 ml kväll direkt i munnen på dag 1. 2,5 ml dagen efter i munnen, 2,5 ml i vällingen på kvällen dag 2, 1 ml direkt i munnen på morgonen och 1 ml i vällingen på kvällen dag 3. Och sen uppehåll dag 4 och sen började det om.