• myrstacken

Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?

Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?

Jag känenr en mamma som är ute redan vid 8.00 vilket är tiden då jag och min unge vaknar...

Promenerar ni flera gånger om dagen?

• Svar på tråden Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?
  • lunkentuss

mån, ons + fre går jag ut o går halv 9 på morron, för då ska storasyster till dagis

I vanliga fall brukar jag bara gå ut o gå (om vi inte ska nånstans) när det är sova middagsdags och det är mitt på dan nån gång

• Spaderdam

Tja blir lite olika, men runt 10-11 tiden och ibland en sväng på eftermiddagen också!

• myrstacken

Ok, börjar känna mig lite udda som är hemma hela förmiddagarna med min unge. Mycket att göra hemma också. Kan liksom inte ränna ute jämt eller är är det jag som är lat...

himmelsflickan skrev 2009-09-28 18:20:17 följande:
    mån, ons + fre går jag ut o går halv 9 på morron, för då ska storasyster till dagis I vanliga fall brukar jag bara gå ut o gå (om vi inte ska nånstans) när det är sova middagsdags och det är mitt på dan nån gång
  • lunkentuss
    myrstacken skrev 2009-09-28 18:21:51 följande:
    Ok, börjar känna mig lite udda som är hemma hela förmiddagarna med min unge. Mycket att göra hemma också. Kan liksom inte ränna ute jämt eller är är det jag som är lat...
    Det är långt ifrån varje dag jag går ut o går bara för o gå... Oftast har jag ett ärende nånstans...
  • myrstacken

Ok för somliga har sådana rutiner varje dag medan min unge är med mig när jag gör allt hemma och det tar sin tid. Inbland står hon och drar i dörrhandtaget och vill ut eller hänger på balkongdörren och tittar ut men jag hinner inte vara ute hela dagarna så hon får stå ut med att vara hemma med mig ett tag på mornarna..

• lövet2

Mina yngsta har jag gått ut med rätt tidigt, för att passa på när storasyskonen varit i skolan. Men när jag bara hade ett barn, då gick vi ut olika tider beroende på vad som passade just den dagen.

It´s part of who you are ...
  • linjes
    myrstacken skrev 2009-09-28 18:25:45 följande:
    Ok för somliga har sådana rutiner varje dag medan min unge är med mig när jag gör allt hemma och det tar sin tid. Inbland står hon och drar i dörrhandtaget och vill ut eller hänger på balkongdörren och tittar ut men jag hinner inte vara ute hela dagarna så hon får stå ut med att vara hemma med mig ett tag på mornarna..
    Måste man ta allt städ på morgonen då Jag säger inte att du måste ut och knalla klockan 8 på morgonen men alla är ju olika och plockar olika tider på dygnet
  • Eisa

Ut och gå? Gör man sånt?

Vi åker hem till nån eller går ut till nån lekpark.

• mammamutilltre

Tja idag var vi ute vid 07.30 men det var för att lämna stora tjejen på skolan...annars är det olika vi tar det lungt, bebisen har inte kommit än men jag och mina tvillingar är hemma och tar dagen som den kommer än så länge.
    Tror inte jag kommer vara ute och gå med alla tre kl 08.00 om jag inte måste sedan när bebben kommit.

• Miss Lau

Jag går oftast en sväng vid 8 då mina äldre barn gått till skolan. Har inte så mycket roligt att hitta på hemma så jag går gärna mycket och långt med Storytel i lurarna

Svar på tråden Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?