• Ankissen

Sysslorna hemma??

Jag är hemma med två barn, Elliot fyra år och Ella fem månader. Våra dagar ser ut så här:

Vaknar klockan 7
    Äter frukost, diskar och röjer i köket, klär på barnen och borstar tänder och så på stora, duschar och sminkar mig själv. När detta är klart lägger jag Ella. Klockan är vanligtvis runt 9 då.
    När Ella sover vilar Elliot och jag oss en stund. Han brukar se lite på 5 myror och jag surfar. Vi äter oxå lite mellis som jag fixar, knäckebröd med ost och gurka är en favorit.
    När Ella vaknar går hela familjen ut och går. Ofta till en affär och kompletterar det vi behöver för lunch. Väl hemma lagar jag lunchen och lägger Ella igen.
    Efter lunchen röjer jag i köket igen. Ofta hinner jag tvätta nån maskin, vika tvätt och lägga in när Ella sover. Nån dag i veckan byter jag lakan i sängen. Två dagar i veckan badar Elliot och då städar jag toan samtidigt. På kvällen när mannen visserligen är hemma, städar jag alltid lekrummet tillsammans med sonen.
    Tycker mycket handlar om mat, kök, disk när man redan har ett stort barn hemma. Fasen så mycket tid jag tillbringar i köket... Sen ammar jag x antal gånger under dygnet med...

• Ankissen
    guldrosen1 skrev 2009-09-27 20:44:03 följande:
    Du verkar ha fullt upp hela dagarna, jo det är ju mycket tid i köket, så kan jag också känna
    Min man gör desto mer under helgerna. Denna har han bakat tre sorters bröd, gjort plommonmarmelad och hallonsylt. Han har även stått för lunch och middag båda dagarna. Och gett mig sovmorgon och klippt gräset...
  • Ankissen
    guldrosen1 skrev 2009-09-27 20:52:50 följande:
    Å vad härligt! Jag tar mycket under helgerna också eftersom vi renoverar huset. Men idag har vi varit och badat och varit ute på en promenad tillsammans. Härligt att inte bara ha krav på sig någon dag!
    Ja, det låter superskönt. Jag tror att min man känner sig lite lycklig när han får stå och ha sig i köket på helgerna, eftersom han inte hinner så mycket sånt i veckorna. Själv uppskattar jag väldeliga att slippa just det...
Svar på tråden Sysslorna hemma??