Som ett slag i magen
taloola
Jag förstår också precis hur du känner....
Jag och min man har försökt bli gravida i 2½ år och har under denna period haft 3 mf. Mf nr två var värst, det blev vi mest ledsna över. Vi har detta året gjort en ganska omfattande mf utredning som inte har gett något, allt verkar vara normalt på oss.
Vi är nu med i en studie som en läkare i Borås leder men hjälpen får vi först när vi blir gravida och det har vi ju inte helt lätt för. Jag är 36 år och har två barn sedan ett tidigare äktenskap, de är 7 och 8 år. Så visst jag är jätteglad och tacksam över dom. Men smärtan över att kanske aldrig få ett barn tillsammans ( min man har inga egna barn)är ändå stor.
Det har gått i perioder det här för mej hur mycket jag längtat efter barn, efter vårt 3: mf i jan ville jag inte försöka på ett tag, orkade inte ta ännu ett mf. Nu sedan ett tag tillbaka vill jag hur mycket som helst igen och jag har även flera vänner som är gravida och precis fått barn som är i min ålder och det är så skönt att känna att man faktiska kan få bli mamma även i denna åldern och några år uppåt.
Men tänk om det aldrig blir vår tur?