Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

pengar!!

Jag skulle skämmas.

Vecka 22, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss

Barns beteende dyker inte upp från ingenstans. Hur gammal är hon (styvdottern)?

• Licens To Kiss

Hon får veckopeng under veckan hon är hos mamma men inte hos er? Kan mamman dra till med veckopeng under veckorna hon är hos er?

• Licens To Kiss
    Dime09 skrev 2009-09-25 09:47:23 följande:
    Varför ska du berätta för din man? Om jag var i din situation skulle jag sagt direkt till dottern att det inte är ok att fråga andra efter pengar i samma stund hon gjorde detta sedan sätter man punkt där och älter inte det. Nu gjorde du inte det så då får du göra det nästa gång hon gör något liknande eller så får du säga till dotter nu att det inte är okej och att du vill att hon inte gör om det men det är inte lika efektivt som att bemöta beteendet direkt.Och lär flickan att handskas med sina pengar istället för att snacka så negativt om henne. hon är ett barn, självklart lägger hon pengarna på "skit" om ingen sätter regler och gränser åt henne. Det är inte hennes fel utan det är ert fel!
    Håller med här!!
    Självklart ska hon ha veckopeng men sättas en gräns för vad som ska köpas för pengarna.
  • Licens To Kiss

Jag kan tala utifrån mig och min dotter. Min dotter är 8 om ett par veckor. Hon får som 7 åring 20:- i veckan som hon ska spara för att köpa nåt hon vill ha som kostar lite just för att hon redan nu ska "lära sig" att spara och handla förnuftigt. Hon är fortfarande liten och tar inte större ansvar än att låta pengarna ligga i burken som står framme. Hon pratar om att hon vill ha en mobil. Jag har sagt att hon får spara pengarna och sen köpa en mobil som hon vill ha. Chips, godis och läsk köper jag.

• Licens To Kiss

Prata med henne tycker jag om att de är inte ok att fråga andra om pengar. Säg att just nu är det mamman som sköter de här med veckopengen.

Svar på tråden pengar!!