• geten

Nervööösssss!!!!

Idag plockas våran donator på sina ägg, är så sjukt nervös!!!! Vi är ju två par som om allt går bra ska få ägg ifrån henne..... men om det inte blir tillräckligt med ägg så får det andra paret i första hand, då de stått längre i kö än oss.
    Pratade med Rmc i linköping i måndags och fick då en tid idag då gubben skulle vara inne och lämna spermier samt en tid på lördag för ET!!! Det känns ju som att de är positiva till att få ut ägg till oss båda!?!!?!?!?! m donatorn endast haft ett fåtal blåsor så antar jag att de avbrutit våran behandling redan i måndags, vad tror ni??

Shit vad pirrigt det är nu, kommer hoppa högt varje gång telefonen ringer fram till löradg morgon!!!

Peppning behövs!! Hoppas på att någon/några kan ge mig det.

Kram Geten

• Svar på tråden Nervööösssss!!!!
  • geten

Ingen som harv några lugnande och stöttande ord?!?!?!?

• plupp06

Å vad spännande! Ni får väl veta idag om det blir några ägg till er? Håller tummarna för er.

• geten

Jag vet inte??? De kanske ringer i eftermiddag och säger hur det har gått, men antar att om vi inte hör någonting idag så är det positivt eftersom att vi har fått tid för ET på lördag.....

• Gottisen

Jag har varit mottagare nr 2 och det är inte kul, man är nervös. Men det gick bra, jag tror vi fick 6 ägg.
    Visst hör de av sig om det inte blir några till er, men nu håller vi tummarna på att allt går bra. De ringer säkert och meddelar även hur många ni fått.

Lycka till!

• geten

Tack för ditt svar! Känns som att man kan behöva alla tummar som finns i världen just nu!!!

Ja, de kanske ringer i vilket fall?? Ingen aning, men visst måste det vara så att om man inte hör någonting så är det positivt, eller???

• Gottisen

Ja, det borde vara positivt. Då vill de ju inte att ni avbryter behandlingen i alla fall.

• kramiiis

åhhh vad jag hoppas för dig vännen!

kram från kramiis

ÄD v40 - tänk om jag får ett mumintroll till sommaren!
  • äggdonator

Jag tror att det är svårt att avgöra hur utgången kommer att bli innan man verkligen gör äggplockningen och att det är därför ni får fortsätta som om de räknar med att även ni kommer att få ägg.
    När dem plockade ägg från mig så hade jag massor med äggblåsor men 95% var för små för att kunna använda. Dem försökte stimulera mig mer för att få dem att växa men inget fungerade. Gjorde UL varje dag sista veckan men inget hände. Tillslut bestämde man sig för att göra en äggplockning och ta de som gick att använda då det inte gick att vänta längre. Koordinatorn sa till mig att dem hade förberett båda paren men att det troligen bara skulle bli ett mottagarpar baserat på det dem visste och hur det såg ut. När jag vaknade upp efter äggplcokningen var koordinatorn lyrisk över resultatet. Helt plötsligt fanns det 24 ägg som var perfekta att befrukta och dem hade aldrig kunnat tro det.
    Baserat på det så är det nog så att det är svårt att kunna förutse hur det ska gå och därför förbereder dem troligen allt så att man inte ska gå miste om dyrbar tid.

Lycka till och jag håller tummarna för er!

• geten

Ok,det har jag inte tänkt på.

Men nu vet jag att vi fick ägg, de ringde i morse och vi har sex stycken befruktade ägg som då såg mycket bra ut, så vi hoppas att det ska finnas riktigt fina embryon till oss i morgon när vi kommer för ET!!!

Tänk om jag faktiskt ska få bli gravid för första gången i mitt liv i morgon!!!!!
    Kanske får en bebis till sommaren :-* ååååå, hoppas så på det!!!!

• Bette
    geten skrev 2009-09-25 16:14:32 följande:
    Ok,det har jag inte tänkt på. Men nu vet jag att vi fick ägg, de ringde i morse och vi har sex stycken befruktade ägg som då såg mycket bra ut, så vi hoppas att det ska finnas riktigt fina embryon till oss i morgon när vi kommer för ET!!! Tänk om jag faktiskt ska få bli gravid för första gången i mitt liv i morgon!!!!! Kanske får en bebis till sommaren :-* ååååå, hoppas så på det!!!!
    Hoppas innerligt också att du får en bebbe till sommaren. Ha en underbar dag imorgon, sätt tillbaka två embryon då det ökar chanserna att bli gravid över huvudtaget.

Bette
  • geten

Har varit på Rmc idag och ruvar nu på ett guldägg!!!! Å, så fick vi ett till frysen oxå.

Svar på tråden Nervööösssss!!!!