Inlägg från: Chilisen |Visa alla inlägg
  • Chilisen

Måla köksluckor - blir fläckigt!

Hej! Jag håller på att måla om köksluckorna hemma och behöver lite tips. När jag precis har målat luckorna ser färgen jämn och fin ut, men när färgen torkat ser det ut som om jag har droppat mörkare färg över luckorna och på en del ställen ser det ut som om det har runnit fast det inte ser tjockare ut.

Har ringt och frågat färgaffären, men de visste inte vad det kunde vara... Är hemma med sjuka barn idag så jag kan inte åka till affären heller och jag skulle så gärna få klart luckorna!

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Måla köksluckor - blir fläckigt!
  • Chilisen

Ja. Först har jag tvättat med målarsoda, sedan sandpapprat, grundmålat och sedan målat (med en roller som skulle vara jättebra enligt affären...)

Känner mig jätteduktig och så blir det så fult Kan jag ha för tjockt lager med färg?

• Chilisen

Tack jenniebebisimars! Det bara MÅSTE bli bra

Första gången blandade jag inte, täkte att färgen är ju nyblandad från affären, men när det blev flåckar så blandade jag runt med en pinne precis innan jag började måla.

Det där med fettfläckar kanske kan vara något...? Har i och för sig målat med grundfärg - ska man ha någon annan färg också? Mystiken tätnar

• Chilisen

Tror inte det är furuluckor, skulle tro att det är någon masonit eller liknande... Luckorna är från 60-talet...

Svar på tråden Måla köksluckor - blir fläckigt!