Lattemaja skrev 2009-12-21 11:05:03 följande:
Mitt största problem just nu är att julhelgerna kommer så olägligt. Jag skulle vilja undersöka möjligheterna att göra LIT i Sverige innan jag kostar på mig en massa resor till Aten, men tiden går så fort och det är svårt att få tag på folk under de kommande veckorna. Jag har idag ringt och pratat med flera olika personer vid Karolinska i Solna. Det jag har fått fram är att det inte alls är tekniskt svårt att separera vita blodkroppar ur ett blodprov. De tycker dock att jag ska börja med att prata med min ivf-läkare och att han ska se till att få instruktioner från AEB-center om hur LIT ska göras. Sedan kan han skriva en remiss till ett lokalt lab att de ska separera de vita blodkropparna. Min ivf-läkare har lovat mig att hjälpa till när det kommer till behandling, men jag tror inte att han har tänkt sig något mer besvärligt än att skriva ut Trombyl och eventuellt Heparin eller kortison. Dessutom har de stängt i tre veckor nu. isisisis: Hur menar du att kliniken i Athen skulle kunna hjälpa mig med en smidig lösning? Jag kan inte se att de kan göra annat än att be mig och min sambo komma dit och utföra LIT. Nu väntar jag också på det skriftliga utlåtande (diagnos + behandlingsplan) som jag skulle få från AEB-center. Innan jag tar kontakt med någon läkare här så vill jag ha det, så att jag har något mer konkret än mitt eget svammel att visa upp...
Jag är själv van att inte få någon hjälp i Sverige när det kommer till speciell vård ang fertiliteten,och många med mig.
Men kan du får hjälp i Sverige är det ju perfekt.
Min kontakt med kliniken i Grekland har iaf varit god,de är proffessionella.
Alla kliniker är ju olika,men kanske de kan komprimera tiden,så ni kan få ut något av tiden i Grekland samtidigt kanske.
Och kanske slippa skicka proverna till Kalifornien?
Om de kan göra arbetet där?
Men det ju du bäst själv vad du tycker är smidigast.
Nu har du ju en bra kontakt i USA så.
Lycka till