• Monocerus

Hur många av er som fått Fragmin vid missfall gick det bra för?

HEJSAN!

HUR MÅNGA AV ER SOM FÅTT TROMBYL OCH FRAGMIN ELLER INNOHEP SPRUTOR VID UPPREPADE MISSFALL HAR DET GÅTT BRA FÖR.

JAG HAR HAFT 4 UPPREPADE MISSFALL, VID UTREDNING FAN MAN ATT JAG HADE EN MUTATION SOM GÖR ATT JAG E BLODPROPPS BENÄGEN ANT MITT BLOD SOM KOGULERAR FÖR MKT.

HAR NU GJORT ETT FRYSFÖRSÖK MED ETT EMBRYO SOM KLARA UPPTIDNINGEN O INTE TAPPA NG CELLER ALLS.

JAG HAR INTE KÄNT NG SPECIELT DENNA GÅNGEN LITE SVAG MENSVÄRK OCH SICK O HUG I ÄGGSTOCKARNA SAMT LIVMODERNA MEN DET E JU INGA GARANTIER FÖR GRAVIDITET.

JAG TAR 75g TROMBYL OCH 5000ie FRAGMIN.

TUNAR DOM BLODET PÅ SAMMA VISS ELLER VAD E DET FÖR SKILLNAD PÅ DOM?

• Svar på tråden Hur många av er som fått Fragmin vid missfall gick det bra för?
  • Monocerus

Hallo hallo

verkligen ingen det har gått bra för hmm

det ger en inte så stort hopp ju.

• EGH

HEJ
    jag har Factor V leiden (APC resistent ie risk for blodpropp). Genetiskt betingat. Det har jag vetat om sen jag va liten.

jag har gjort 4 IVF forsok - blev gravid pa forsta rundan som gick hela vagen! Sen ett ET och ett FET - blev gravid bada ganger men fick missfall. Infor mitt 4e forsok fick jag trombyl och 20mg heparin (clexane). Ar nu gravid v11, har precis haft en blodning men va pa vul vilket visade pa aktivitet. tar det nu extra lugn och hoppas pa att det stannar. Far se hur det gar. Heparin/trombyl ar ju ingen garanti for att slippa missfall men man slipper ialla fall dem som ar relaterade till blodpropp. Sen kan det alltid vara tusen och en andra orsaker.....Lycka till !!!

• Maria135

Hej.
    Jag har haft 3 missfall. mellan v.7-12
    Tar nu 75 mg trombyl om dagen och 5000ie fragmin om dagen,Och än så länge verkar det gå bra är i vecka 25 nu..
    Lycka till!

• Iselle

Jag fick trombyl utskrivet innan min lyckade graviditet (fick tre missfall innan det) och blev tillsagd att ta dem från och med positivt test, men jag började faktiskt med dem redan när jag misstänkte att jag var gravid. Sedan tog jag trombyl hela graviditeten ut. De tre sista månaderna + 6 veckor efter förlossningen tog jag även fragminsprutor. I dag är min son ett år och helt underbar.

• SisselaM

Hej,
    Det finns många fler exempel i tråden "utredning efter missfall..." på tjejer som tagit fragmin och fått barn. Du kan även kolla behandlingstrådarna så ser du.
    Lycka till!

• fruZ

Hej!
    Jag hade tre mf/ma. Utredningen(liten landstingsutredning) visade inga fel men eftersom jag hade en läkare som var intresserad fick jag prova Innohep 4500 IE dagl hela nästkommande graviditet. Det resulterade i min underbara lilla dotter som nu är 6.5 månader. De läkare som ger Fragmin/Innohep tycker sig ha mycket bra resultat och om du dessutom visat dig vara proppbenägen på prover så tror jag att du kan ha gott hopp om att det hjälper.

Fragmin och Trombyl påverkar olika delar av koagulationssystemet.

Stort lycka till!

Svar på tråden Hur många av er som fått Fragmin vid missfall gick det bra för?