vilda78 skrev 2009-10-19 16:46:48 följande:
Vi lever i ett sånt litet samhälle och hatet är stort mot oss som du märker, samtidigt så finns det en massa underbara människor hela tiden. Vi blir ständigt anmälda på soc, oftast anonymt, tyvär och då påstår man till femtio procent om att det är värre än vad det är. Har tagit hand om dom före och efter anstalt men under var sämre. Dom fanns i ens tankar och i hjärtat! Klart vi förstår att det är fel att stjäla och misshandla, men är man i ett beroende så är man. Vi har sonat våra brott och gör det en i dag p.g.a det lilla samhället vi lever i. En gång dömd alltid dömd!!! Näää i dagens läge planerar ingen att utbilda sej p.g.a omständigheter och överlever gör vi som så många andra på normen hos soc, tyvär. Sen tycker jag att vi har lika mycket rätt att skaffa barn som dej, din granne, och den till vänster på bussen och kungen själv!
Har du funderat över varför ni blir anmälda hela tiden? Tror inte att folk anmäler utan att ha en orsak till det.
Jag personligen förstår inte att man kan välja att skaffa barn när man lever destruktivt och inte prioriterar barnen framför droger. Det är inte att välja det bästa för barnet, att ge det en trygg framtid. Klart att alla har rätt att skaffa barn, det är trots allt en mänsklig rättighet- men frågan är om alla är lämpliga att bli föräldrar. Kan man inte ta hand om sig själv ska man inte skaffa barn anser jag. Och är man missbrukare, kriminell, inte har någon som helst utbildning, inget jobb och lever på soc; anser du då att man kan ta hand om sig själv då och är en lämplig förälder?
Vad menar du med att "ingen planerar att utbilda sig i dagens läge pga omständigheter?" Så du menar att det är bättre att vara outbildad och arbetslös än att ta ett lån för att studera? Har du ens tagit upp saken med soc, för de hjälper säkert till om intresset finns för att förbättra situationen för dig och dina barn.