Inlägg från: twinstar |Visa alla inlägg
  • twinstar

Mattips till kräsen 2åring???

Jag säger detsamma. Hon äter ju massor.

Vår dotter (2 år) äter endast följande välling, gröt, vitt bröd, makaroner, grillkorv, köttbullar, pannkaka, gurka och kebabkött.

Allt annat går inte ner typ....börjar bli lite jobbigt med variationen.

• twinstar

Idag gjorde jag mat på pinne.

Gjorde stekt kyckling och kinamix. Jag skar kyckling i små fyrkanter och satte i tandpetare i varje. Funkade finfint.

Sen ville hon såklart inte äta kinamixen så när jag ätit klart roade jag mig med att trä ärtor och majs på tandpetare och då gick det ner!

Ett tips! :)

• twinstar

Kycklingspett var en hit hos oss.
    Köpte över disk på ICA häromdagen små kycklingspett och dom älskar hon.

"Kycking på pinne" "kycking på pinne" ropas det här hemma nu för tiden :)

• twinstar

Bra sätt att tänka!
    Min dotter äter nog en hel del ändå!!

mirakelasta skrev 2009-12-09 08:33:44 följande:
    Man kan tänka så här. Vi låtsas att ditt barn väger 10 kg och du 60 kg. Du ska då äta sex gånger mer. 2,5 dl välling påmorgonen blir då 15 dl för dig samma på kvällen. 2 potatisar + 1 prinkorv blir 12 potatisar och 6 korvar. En tvååring äter mindre än en baby eller en ettåring eftersom vikten inte ska fördubblas eller tredubblas och många föräldrar tycker då att tvååringen inte äter ngt alls. Ibland kan man använda modellen som jag beskriver ovan för att få ett hum om att de faktiskt äter en hel del. Även om man som förälder inte tror det. Självklart är modellen ovan inte på något vis exakt eller så men en tankeställare. Speciellt om barnet växer, är glad, sover och är friskt.
Svar på tråden Mattips till kräsen 2åring???