Inlägg från: over the moon |Visa alla inlägg
  • over the moon

Mattips till kräsen 2åring???

Hej, min flicka är 1 år och 10 mån och har aldrig varit vidare intresserad av mat...

Skulle behöva en hel del tips och recept för er som orkar svara :)

Detta lever hon på :
    pasta, potatis, ris, qinoa, couscous,
    blodpudding, korv, tofu, quorn, skinka, ravioli, leverpastej, risgrynsgröt, välling, mjölk, apelsin, tomat, ost, russin, aprikoser, melon, banan, äpple
    och en hel del smothi blandat på advokado, välling, yougurt, jordgubbar, banan och en tärning mosade grönsaker....

som ni märker e det kanake inte så varierat och nästan inga grönsaker och absolut ingen fisk...Fiskbullar äter hon ca 1 g i månaden...

Hon gillar inte fiskpinnar, köttbullar , smörgåsar och pankakor som de flesta andra barn...

ALLA tips och ideer motages varmt!!! Tack!!!

• Svar på tråden Mattips till kräsen 2åring???
  • over the moon

Tack svart tulpan,

jo d e ju så att hon inte gillar maten blandad och hon äter sällan både kött och pasta eller ris och kött, hon väljer det ena eller det andra...ena måltiden är 2 potatisar och nästa en prinskorv... att äta både och hör till undantagen.

• over the moon

Hmmm det har gått en tid o nu har hon slutat m blodpudding, leverpastej,ravioli men börjat äta kallrökt lax... Pratade m bvc tanten o hon sa att så länge jag fick i henne välling morgon och kväll fick man se allt annat som en bonus!
    Idag på förskolan åt hon tre teskedar senap, slickade på smöret på en macka och åt en apelsin klyfta samt drack mjölk...=bonus??? Hemma fick jag dock i henne lite mer, lax, välling, och lite potatis. Jag ska nog inte klaga, hon e ju glad o pigg o sällan sjuk. Tack alla för era råd o uppmuntran!

• over the moon

He, he ska traska iväg t ica o handla kyckling på pinne i morgon, värt att pröva! :)

Svar på tråden Mattips till kräsen 2åring???