Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer
Nu är Saga haft kalas och allt gick bra. Jag hoppas att hn är nöjd. Nu kan man börja planer inför julen.
Nu är Saga haft kalas och allt gick bra. Jag hoppas att hn är nöjd. Nu kan man börja planer inför julen.
Saga fick en Ken socka i födelsedags present. Hennes kommentar i morse.
-Men han har ju ingen snopp.
Jag är också hemkommen från Skövde där jag hjälp min syster.
Min syster ska åka till Sri lanka ch vara där i fem månader, så jag har fått MYCKE av Winstons kläder som han inte kommer att behöva så nu har jag mycke Ted kläder.
När jag kom hem så hade Daniel tvättat och av någon anledning så sorterar han inte upp barnens kläder när han lägger in dem i garderoben tröjor och byxor ligger huller m buller med strumpr. I hans egen garderob är det superordning, men han påstår att han inte förstår mitt system och därför lägger han bara in det (personligen tror jag att han är lite lat). Så idag har jag och Saga organiserat garderoberna. Vi har skrivit små lappar som vi har fäst där tröjor, byxor trosor ect ska ligga. Det är inte BARA för Daniels skull utan även för oss andra så att vi vet var varje sak ska vara. Nu kan han inte komma ochn påstå att han inte vet var saker ska ligga.
Här är en till som väntar på att barnen ska somna så att jag kan slå in paket till adventskalendern.
Superkanin- det var väll du som köpte ett hus någonsans utanför Borås?
Nu har Ted lärt sig stå i spjälsängen. Hur roligt är det att ligga och sva när man kan stå. Han har inte börjat klätra eller hänga över än, men det är väll bara en tidsfråga. Jag har också nu skaffat ett sele till vagnen, för annar vågar jag nog inte låta han sova i den längre.
Yoysen- stackars Ludde och hans öron hoppas han blir bättre snart.
Ted har nästan löst konsten att krypa nu, men han behöver träna sig på det. Iband fastnar armarna och ibland benen.
Föresten så har Meesa ooch jag bestämt att vi ska träffas varje måndag 11.30- 14 (?) och bada i Åby om det är någon mer som vill hänga på. De har öppet i varmvattensbasängen då.
Yoysen- hoppas Ludde blr bättre på den nya antibiotikan.
Saga har i ett par dagar klagat på att det gör ont i munnen, så idag bär det av till tandläkaren för att kolla så att hon inte har något hål någonstans. Hoppas inte hon har det.
Här hos oss är det mycket prat om att bli gammal och död. Idag blev Saga riktigt ledsen för att hon skulle bli gammal och dö ch då kunde hon inte leka mer. Vad mycket enklare det hade varit jag bombsäker hade trott på gud och himmlen och att allt blir bra efter döden. Nu blr det mer till att hålla om henne och säga att allt blir bra.
Jag vet att dödsångest är en del i utvecklingen men ack så svårt det är.
Lilla Lila- Det var inget hål i Sagas tand men hon var röd i tandköttet då hon hade en infektion. Det bästa botemedlet är egentilgen att borsta hårt, men det förstod tandläkaren att det skulle vara svårt att få Saga att gå med på det det gör ju ganska ont. Så hon sa till att vi kunde använda en gels på apoteket som hjälper, så vi smörjer det onda varje kväll.
Idag ska vi försöka att få till ett pepparkaks hus och pepparkakor.
Nu har jag en rölig son som förstör dottern tågbana och detta är bara början.
Yoysen krya på dig och hoppas det ger med sig för Ludde nu.
För att lugna Sagas tankar m döden har jag sagt att vi inte kommer att dö på länge och att det inte är förrens man blir gammal som man dör. Nu de sista dagarn har hon frågat om man äter när man är gammal och om man kör bil eller om man leker osv. Idag kom jag på att hn tror att när man är gammal så är man död. Så jag fick förklara för henne att först blir man gammal sedan dör man (inte allt ångestladdat) ch då började det JAG VILL INTE DÖ. Funderar stakt på att ge henne lite religion Gud osv för att hon ska få lite lugn.
Förklarade lite om att vissa tror att man kommer till himmelen när man dör och att där är allt jättebra. JAG VILL INTE TILL HIMMELEN , JAG VILL INTE DÖ.
Det är inte lätt att vara en funderande fyraåring.