• foodji

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Idag tog Saga och klippt sitt hår. Jag har hela tiden sagt att om hon klipper sitt hår så kommer vi att åka till frisören, så imorgon ska Sag gå och klippa sig. Hon klippte någon decimeter av håret framme vid sidorna, så det kunde varit värre. Hon var lite ledsen över att behöva klippa sitt hår, men så är det.

• foodji

Saga blev jättefin när hon klippte sig.

I eftermiddag ska jag vara på Asian spa HELT SJÄLV. Det ska bli riktigt skönt.

Hoppas alla får en trevlig dag.

• foodji

Yoysen-hoppas ni mår bra idag och vad tråkigt att det skulle hända just på farsdag. Säger som Meesa ni får minnas de jusa stunderna.

• foodji

Vi har en tragedi i familjen. Saga favoritdocka MammaMia har tappat ett finger. Hur lagar man en dockas hand, går det?
    Saga vill abslut inte slänga henne (det är ingen som har påstått att vi ska slänga henne, men hon vet vad hennes pappa tycker om trasiga saker).

• foodji

Nu är det så att vi kaninte hitta fingret, så jag är rädd för att MammaMia kommer att vara invalid för framtiden, fast Saga har kommit på att vi kan ge henne en protes av lera.

• foodji

Masken- här jag kan inte heller riktigt bestämma mig för hur vi ska göra med vaccinering. Jag velar fram och tillbaka hela tiden.

Yoysen- stackars Ludde inget mer babysim på ett tag. Hoppas han inte har för ont. Fick han det där vaccinet som också ska hjälpa mt öroninflmation?

• foodji

Nu har jag bestämt mig jag kommer att åka och vaccinera Saga i eftermiddag. Vi ska resa till Lund i helgen och det är lika bra att få det gjort.

• foodji

Nu är Saga vaccinerad. Hon tyckte det gjorde ont en stund efter, men nu är hon gladare.

• foodji

Nu är jag tillbaka efter en långhelg i Lund. Jag känner mig ganska stolt över mig själv som drog iväg ensam med tåg och bussar och två barn . Nu har jag ju världenssnällaste barn. Vi har haft det trevligt, men det är skönt att vara hemma.

Masken- jag håller med Heather och hoppas du hittar det stöd du behöver för att må bra. Även Ted vaknar på nätterna och äter men jag upplever inte det som någt problem. På något sätt upplever jag det enklare att ha två barn än ett. Jag kan inte riktigt förklara det antagligen beror det på att jag känner mig mer självsäker och att det gör att allt blir enklare att hantera. Om du tycker att vardagen är svår att hantera så måste du kanske söka hjälp hos BVC och kanske ha någon att prata med för DIN egen skull. Mår inte du bra, mår ingen bra.

Fröken T- vad tråkigt med din pappa och hoppas han klara att hantera detta. Även i vår familj har detta året varit tungt med en massa dödsfall och sjukdommar.

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer