• Yinsan

Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer

Har varit på lek och buslandet en gång men blev inte så impad av det. Filip tyckte det var hyfsat men inte som badet!
    Ikeas småland har han varit en gång men inte heller det är sådär superkul.

Nu ska jag åka och dansa!

• Yinsan

Foodji, vi ska lämna bilen i Gbg kl 10 på lördag så det skulle ju kunna passa bra, ev följer Marcus och Ludde med men det går väl bra?!

• Yinsan

Meesa, jag är också väldigt avundsjuk på just den delen! Rabatt på kläder och just att man får se alla nyheter från start och inte behöver gå och leta i butiker som svämmar över av kläder man inte vill ha...
    Fick handlat ett par byxor till Filip och en heldress till Ludvig på Lindex som jag föll för pladask! Annars var det en lång fika i Arkaden på andra våningen där vi haft mammafikor förr! Lite nostalgi var det allt!

Jag har rensat min garderob så nu finns det bara kläder jag kan tänkas ta på mig och det är typ 4 tröjor 4 byxor kanske 10 linnen/toppar och thats it!! Är i behov av att shoppa nya kläder men får vänta lite tills ekonomin ordnats sig, lite skralt i kassan efter båtköpet!

Nu ska jag se på dårarna i Hoolywood!!

• Yinsan

Har insett att vi missat två födelesdagsbarn i tråden!
    Grattis Elise och Oscar i efterskott hoppas ni haft fina födelsedagar med massa paket!!!

Ja, det var tider med fikor titt som tätt på stan!!

• Yinsan

Jag var på 6 mån kontroll igår och min lille dunderklump vägde 8,4 kg och var 67 lång. Imorgon ska han få 5 mån vaccinet, har hamnat lite snett i tiden!

Har just badat med Filip medan Ludde sover middag och just nu duschar filip fortfarande! Får han bestämma kan han duscha i flera timmar...

• Yinsan

Stackars stackars ludde! Öroninflammation med sprucken trumhinna är resultatet av denna puckade mamma som givetvis trodde febern igår berodde på vaccinationen tidgare på dagen, var ju halft hysterisk inatt när han inte sov och jag var helt slut när kl var halv tre utan en blund...
    Någon som haft barn med öroninflammation utan symptom? Han har ju varit helt frisk fram till igår em och inatt sprack trumhinnan, kan det verkligen gå så fort?

Foodji, vilken underbar man du har!! (eller det är väl fortfarande sambo... )

Nu ska jag försöka sova lite!

• Yinsan

Minttu, jag vet ju det egentligen men när det är så illa att den spricker börjar man ju undra, stackars lille Ludde!

• Yinsan

Oj Fröken T, vilken jobbig sits!
    Nr1 förstår inte varför man lägger kalas efter dagis på kvällen, hade personligen aldrig gjort så då jag vet hur trötta barnen är!
    Nr2 varför lägger man kalas på lek och buslandet när de är såhär små? Har de över huvudtaget ett behov av det?
    Filip hade kalas i söndags för dagiskompisarna och de var mest på Filips rum och röjde ut allt de kunde hitta, tror inte någon hade tråkigt!

Oavsett så hade nog Filip fått gå just för det som du säger att det kommer pratas om det och att hon vet om att hon var bjuden. Hade nog resonerat som så att han fick sova i bilen hem, men nu har ju ni ingen bil.
    Nu har ni ju bestämt er för att stanna hemma, kan ni inte göra lite minikalas hemma för bara Elise, hon får välja middag, hon får välja spel/annan aktivitet hon gillar som ni gör tillsammans och ev någon fiskedamm eller dylikt.
    De är fortfarande så små att det inte sätter några djupare spår!

Vet inte om jag skrev det här men i sept så var ju alla andra bjudna på kalas utom filip i deras lilla killgrupp, jag tyckte det var jättejobbigt men det gick filip helt obemärkt. Det jag vill säga är kanske att mammakänslorna tar över och att barnen inte tar det så hårt!

• Yinsan

Sarek, va skönt att få sova! Själv har jag blivit förkyld och min underbara man körde Filip till dagis för Ludde och då kunde jag somna om också! Helt underbart skönt! Vi slumrade till tio båda två!
    Filip fick vi väcka imorse då han krupit upp till mig vid sju och somnat om han också. Vi sjöng för han och så fick han välling och ett paket, det var vällingen som gällde först, sedan öppande han paketet och fick sina efterlängtade fotbollsstrumpor men han förstod inte vad det var han fick... De är så söta!

Nu sover Ludde igen, så gissar att han inte är helt frisk än heller.

• Yinsan

Masken, vill bara klargöra att vi inte heller får hänga/lämna inbjudningar på dagis utan skickar med posten eller kör ut! Men eftersom även vi föräldrar är ganska tajta och pratar så kommer det ju fram! Som sagt, Filip har inte ens kommenterat att han inte var hos killen så det är nog mer i mammahjärtat det sitter!

Fröken T, hoppas ni haft en trevlig kväll med familjen!

Svar på tråden Okt. o Nov. Mammor 2005 i (o omkring) Gbg - försättning följer