Inlägg från: Miss Skellington |Visa alla inlägg
  • Miss Skellington

Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?

Nej, det har jag aldrig fått. Men varför inte lägga till honom. Om du lägger honom i en egen grupp kan du ju styra vilken info han får del av. Jag spelar en del spel på Facebook och har över 200 "vänner" från hela världen som jag inte har en aning om vilka de är irl - De ligger i en egen grupp som inte har tillgång till min info, mina foton eller annat "privat". Sen om någon verkligen skulle vilja så kan de ju hitta den infon iallafall. Därför är det ju upp till mig att inte lägga ut vad som helst på nätet.

• Miss Skellington
    Suck och suck skrev 2009-09-18 23:59:33 följande:
    Miss Skellington skrev 2009-09-18 23:55:18 följande: Aha, kan man göra så? Alltså jag är helt grön med det här med Facebook.
    Japps. Lägg honom i en grupp, som du döper till vad du vill. Gå in under settings - privacy settings - profile. Där kan du välja bort vilken/vilka grupper som inte ska få se viss info. Glöm inte att blocka alla applikationer också - de kan vara lite luriga.
  • Miss Skellington
    Suck och suck skrev 2009-09-19 00:05:40 följande:
    Miss Skellington skrev 2009-09-19 00:03:56 följande: Kan man välja bort att de inte ska få se vilka ens vänner är också?
    Ja det kan man. På samma ställe.
  • Miss Skellington

När du gjort alla inställningar för skräpgruppen kan du ju alltid lägga till någon av dina riktiga vänner där för att se att det verkligen funkar. Då ser ju den kompisen samma som journalisten kommer att se och kan då kolla så inget olämpligt slunkit igenom. Sen är det ju bara att flytta ut kompisen från skräpgruppen igen.

• Miss Skellington
    Suck och suck skrev 2009-09-19 00:10:52 följande:
    Okej. Är ju alltid ett alternativ om man ändå är nyfiken på vad personen är ute efter.
    Förstår det, det hade jag med varit. Lycka till!
  • Miss Skellington
    Suck och suck skrev 2009-09-19 00:17:38 följande:
    Miss Skellington skrev 2009-09-19 00:11:09 följande: Hi, hi. Låter lite komplicerat. Jag kan ju alltid försöka med tekniken och kanske inboxa dig om det inte funkar.? Ska testa någon dag framöver.
    Gör det, jag hjälper dig så gott jag kan.
Svar på tråden Får ni också förfrågningar från kändisar på Facebook om de ska få vara er vän?