Inlägg från: Dessie |Visa alla inlägg
  • Dessie

att bo i bro????

Hyresområdet runt Bro centrum är väl inte det bästa direkt.......min mans barndomskompis har bott där ett par år innan han "drog" p.g.a att det är mycket "skit" där som hellre väljer bidrag före jobb, missbrukare, mm

Jag är uppvuxen i Bålsta - flyttade därifrån för 11 år sedan (bor nu i Enköping). Då var det hyffsat lungt i Bålsta men nu är det ganska mycket bråk, bilinbrott, mm.

• Dessie
    lindaha skrev 2009-09-16 14:28:56 följande:
    Jag skulle aldrig vilja bo i Bro. Jag bor i Bålsta nu och det händer så otroligt mycket mer i Bro än i Bålsta.Det är mycket invandrare och väldigt stökigt där, våldtäker, misshandel mm.
    Och sånt händer inte i Bålsta då?!?
  • Dessie
    lindaha skrev 2009-09-16 14:28:56 följande:
    Jag skulle aldrig vilja bo i Bro. Jag bor i Bålsta nu och det händer så otroligt mycket mer i Bro än i Bålsta.Det är mycket invandrare och väldigt stökigt där, våldtäker, misshandel mm.
    Och apropå invandrare - det finns det väl i stort sett överallt?!
  • Dessie
    Pfyrix skrev 2009-09-16 16:32:40 följande:
    Om man läser lokalblaskan verkar bålsta lugnare än bro.
    Läs "Polisrapporten" i "lokalblaskan" EnaHåboTidningen - fast där finns ju iofs inte Bro med men en hel del rapporter från Bålsta.
    Som sagt - jag är uppvuxen i Bålsta.....
    Min mamma & syster bor kvar där + min man jobbar där - så vi får lite "händelserapporter" fårn mamma & syster + mannens arbetskamrater.
  • Dessie
    bakeacake skrev 2009-09-16 18:07:12 följande:
    Bor å Bålsta nu, är uppväxt i enköping, kan säga att ja tycker de är mycke lugnare här än de nånsin vart i enköping.. å ändå bor vi mitt i centrum ungefär.. :)
    Jag har oxå bott i centrum i Bålsta - Mansängen. Och det är där min mamma & syster bor fortfarande.
    Och vad det gäller Enköping kan jag bara hålla med - vi bor på Slånbärsan (precis vid Statoil) och nu i vår & sommar har det varit för jävligt.
  • Dessie
    bakeacake skrev 2009-09-16 18:16:43 följande:
    Det är ju precis mansängen som är känt för att vara väldigt livligt, och bråkigt.. de var väl där dom sköt nån i våras.. vi bor på andra sidan ishallen, dalängen.. å här är de så lugnt att man kan höra grannen fisa.. :)
    Joooo, när jag bodde där var det bråkigt men det är inget mot nu säger min mor.
    Min mans ena arbetskamrat bor i Kalmarsand - han har haft garageinbrott ett X antal ggr.
  • Dessie
    bollanmollan skrev 2009-09-16 18:18:45 följande:
    vaja , du upplever inte att det är stökigt på pendeln o så? själv är jag mest rädd för lösa hundar
    Vad jag har läst i Polisrappaorten i EnaHåboTidningen så har det varit en del rån & misshandel vid pendeltågsstationen i Bålsta men hur det är vid stn i Bro vet jag inte.
  • Dessie
    bollanmollan skrev 2009-09-17 13:33:06 följande:
    ok så villorna nära centrum är inte att rek?
    Menar du de nybyggda som ligger vid Råbyhyreshusen (Bålstahållet)?
  • Dessie
    bollanmollan skrev 2009-09-17 14:13:01 följande:
    det står gamla bro på annonserna.
    Då är det väl INTE "centrumsidan" - det är väl "järnvägssidan"?!
  • Dessie
    bollanmollan skrev 2009-09-17 14:29:11 följande:
    vad heter området där man inte vill bo?
    Finnsta & Råby
  • Dessie
    bollanmollan skrev 2009-09-17 14:32:26 följande:
    aha , ligger pendeln i dom områdena? eller går alla igenom gamla bro för att komma till tåget?
    Finnsta & Råby ligger på varsin sida om centrum = centrum ligger precis mittemellan.
    Jvstn ligger i Gamla Bro.
Svar på tråden att bo i bro????