Inlägg från: Danitra |Visa alla inlägg
  • Danitra

VARNING för ättika!!!!!

Men herregud!

Är folk verkligen så dumma i huvudet att dom inte förstår att ättika är farligt utan varningstext?!
    Det tillhör ju normal allmänbildning.
  • Danitra
    Themis skrev 2009-09-18 15:25:26 följande:
    Danitrass: Det kunde man ju tycka men bevisligen har inte alla den kunskapen. Och samma syra i laboratoriet har ju faktiskt alltid märkning med "irriterande"-symbolen, vilket även perstorps ättika hade för några år sedan, så jag begriper inte varför de har fubblat bort den.
    Jag tycker mest det är lite skrämmande att man tittar på en flaska utan att se en varningsetikett och tänker "Ja ja, då är den ofarlig!"
  • Danitra
    juzze skrev 2009-09-18 19:38:15 följande:
    Du dumförklarar rätt så många med det antagandet. Jag hade inte en tanke på det. Visserligen har jag aldrig ättika hemma, men ändock.
    Förmodligen. Men jag har varit på så förbannat dåligt humör att jag inte orkat linda in saker.
    Det jag reagerar på är att folk litar blint på varningstexter och tolkar avsaknad av varningstext som att det är ofarligt.
  • Danitra
    Silverkatten06 skrev 2009-09-18 21:18:36 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-09-18 21:10:17 följande: Om man luktar i en flaska starksprit så gör det också nästan ont i näsan. Det innebär inte per automatik att det är frätande.
    Nej, men även det är väldigt farligt att ha stående framme om man har små barn i hushållet.
Svar på tråden VARNING för ättika!!!!!