Inlägg från: juzze |Visa alla inlägg
  • juzze

VARNING för ättika!!!!!

Hade inte heller någon aning om detta. Tack för varningen och lycka till med sonen nu.

• juzze
    Danitrass skrev 2009-09-18 15:23:25 följande:
    Men herregud! Är folk verkligen så dumma i huvudet att dom inte förstår att ättika är farligt utan varningstext?! Det tillhör ju normal allmänbildning.
    Du dumförklarar rätt så många med det antagandet. Jag hade inte en tanke på det. Visserligen har jag aldrig ättika hemma, men ändock.
  • juzze

Danitrass - tagga ner. Det finns bättre saker att
    uppröras av.

• juzze

CloudBerry the 1st skrev 2009-09-18 21:10:17 följande:

Men om ni luktar i en flaska med ättika så gör det ju nästan ont i näsan för att det är så förbannat starkt, ska man verkligen behöva ha en varningstext för att förstå att det är ganska frätande och farligt?
    Har du själv luktat i en ättiksflaska? Jag har då aldrig gjort det. Har aldrig ättika hemma. Har aldrig hört att det skulle vara så farligt. Har även diskuterat det med vänner, och de har inte heller hört om det. Så, om vi skulle vara bortbjudna till någon som faktiskt har ättika hemma, och den står synligt och åtkomligt för barnen, så hade jag inte reagerat. Förrän jag läste den här tråden.

Sluta dumförklara, tack.
  • juzze

Dorian Ertymexx skrev 2009-09-19 10:28:57 följande:

Ahem. Bensin har ingen varningstext. Dricker du det ändå? Dricker du ur PET-flaskor som folk fimpat i? Dricker du ur toaletten? Finns inga varningar mot att dricka på något av det.
    Vad är poängen med dina inlägg i den här tråden egentligen? Det finns redan andra som dumförklarat oss som inte visste att ättika orsakar frätningsskador på insidan av kroppen vid förtäring. En del visste det sedan tidigare (kanske de som använder det på regelbunden basis) och en del visste det inte och är tacksamma för att TS uppmärksammade oss (kanske vi som knappt haft ättika hemma och således inte reflekterat över det).

Zip it.
Svar på tråden VARNING för ättika!!!!!