Inlägg från: Lalune2 |Visa alla inlägg
  • Lalune2

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Godnatt alla!

• Lalune2

Åh vad kul att du hade en bra kväll Björkeli! Det är precis sånt man behöver när livet är lite småtrist och man är sur på jobbet!

• Lalune2

Men jag får tårar i ögonen, vad fint sagt! Och vilken underbar insikt. Det är verkligen inte lätt att få ihop vardagen med små barn och kärleken.

Vad glad jag blir för er skull!

• Lalune2

Nja, jag var på väg att gå och lägga mig för snart två timmar sen, men så började hjärnan fundera på högvarv "ekonomi, jobb, bla bla" och då kände jag att jag var tvungen att gå upp och göra något annat. Började jaga upp mig själv. Men nu har jag fått lite struktur på ekonomin, så det känns skönt. Men det är oroligt när den ena parten är arbetslös, helt klart.

Ja, visst blir det så att man tar ut det på partnern, tyvärr. Jag försöker också jobba på det men ibland så vill man bara vara sur och det går liksom inte att stå emot!

Men nu måste jag nog gå och lägga mig har jag en känsla av!

• Lalune2

Godnatt Björkeli och dröm söta drömmar om Tony! Och glöm inte att tala om för honom imorgon hur mkt du uppskattar honom.

• Lalune2

Grattis Piaf, det var verkligen roliga nyheter!! När flyttar ni ut?

Min första tanke var dock; kommer hon att ha datauppkoppling därute? Kommer hon att kunna hålla kontakten med oss glassisar? Jaja, somliga är lite ego (läs jag)!

• Lalune2

Hej på er!

Ja visst är det hemskt med 10-åringen! Man förstår inte hur det har kunnat bli så. Jo, alltså, det gör man ju, men ändå.

Piaf, du ska se att det blir bättre med Ludwig ju mer han tänker på det och planerar. Det var väl första chocken för honom kanske och att han inte vet riktigt vad han flyttar till men att han vet vad han har nu. Och även om barn inte verkar så knutna till en plats i vanliga fall så kan de helt plötsligt bli väldigt knutna till den platsen om något oförutsett inträffar, just för att det är något som är känt för dem. Man vet ju själv hur man kan reagera ibland. Det gamla vanliga trygga versus något helt okänt (men som kan bli jättebra!). Jag tror att han kommer trivas som fisken i vattnet bara det får gå lite tid.

Tinto, skönt att se att det ordnar sig!

Aj aj Yohanna, det lät inget vidare roligt.

Grattis i förskott till både Sofie och Tinto!

• Lalune2

Godkväll!

Kul att se dig Tant Raffa! Jag tänkte förresten prata med dig om en grej, jag skriver ett privat meddelande till dig.

Usch vad jobbigt ni verkar ha det med barnen, Junija och Björkeli! Sånt tär verkligen på en. Styrkekram till er båda!!

Själv är jag aptrött idag, vi hade personalfest igår på jobbet men rent privat, alltså inte organiserat av jobbet (om ni fattar hur jag menar, lite luddigt skrivet av mig).

Så vi drack mousserande, drinkar, vin, åt god mat från catering och dansade och sjöng karaoke hela kvällen tills kl var halv ett ungefär och då kände vi oss supernöjda hela bunten. Vi hade eg tänkt gå ut men hade så trevligt på kontoret att vi struntade i det.
    Det var verkligen en superkul kväll där alla hade gjort sig till lite extra med glitter och glamour.

Jag gjorde dock misstaget att inte dricka vatten under kvällen utan bara öste i mig drinkar (brukar alltid dricka vatten och veta min gräns) till ca 23.00, då slog det till i skallen på mig och rummet snurrade rejält. Sen sov jag hos min mamma eftersom hon bor inne i stan och rummet snurrade som 18 pariserhjul på fast forward. Och illamåendet bara sköljde över mig. Sååååå pinsamt, kände mig som 14 år igen och man hade druckit för mycket. Och mamma som frågade utanför dörren om jag behövde hjälp.

Huuuuur patetisk får man bli!? Jag har inte varit så packad på 20 år tror jag, brukar liksom alltid veta min gräns och inte bli för full utan sådär perfekt full. Brukade alltid hjälpa mina vänner när vi var yngre och de blev för fulla. Jag skäms verkligen för det här, snart 36 år och gör en sån här grej!

Kom hasande till jobbet vid 9.30 och hasade hem igen vid tvåtiden (iofs var det fler som gick hem då), och _inte_ mycket blev gjort under tiden som jag var där! Nä usch vad hemskt, aldrig mer!!!

Gamla människan!!!! :-O

• Lalune2

Junija, visst är det härligt med bildhumor!?
    Tack för ditt stöd!!

Kan ju tala om att min mamma har skrattat gott (och lite småelakt får jag tillägga!! ) åt mig idag och sagt saker som "Och du som är mamma!"
    När jag ringde pappa på mobilen i eftermiddags hörde jag hur hon gastade (mitt på IKEA) i bakgrunden "Har hon nyktrat till nu!?". Visst är föräldrar goa?

Pengarna ja, om du skickar över dem via nätet så kostar det ingenting. Eller? Vet ej hur det är via kassaservice.

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D