Inlägg från: Piaf |Visa alla inlägg
  • Piaf

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Sofie75:

Men grejen är ju att jag ville inte ljuga!!!
    Jag överskattade Ludvigs förmåga att kunna förstå vad jag menade...

Min tanke var ju att inte vara tasktig mot den här pojken och säga att Ludvig faktist valde ett annat kalas. Och att man kunde lämna beskedet genom att trevligt säga att det inte går idag...

Men, jag förstår ju Ludvig.... '
    VAD SVARAR MAN PÅ DEN RAKA FRÅGAN, LIKSOM??

• Piaf

Han var inte speciellt jättetrevlig.
    Han sa att...
    -Ja, det är ju ingen panik... det är ju inte så att vi kommer ha huset fullt av andra barn .

En riktig pik kändes det som...

• Piaf

Vad som känns lite extra jobbigt är att för ett par helger sedan så skulle han följa med oss till stugan, kompisen. Pojken hade sett fram mot detta jättemycket och de pratade om det varenda dag. Sedan på den fredagen då vi skulle åka så hade Ludvig plötsligt feber och int i halsen. För vår del hade det varit ok att kompisen följde med endå, men jag ville ju ringa och berätta så att föräldrarna kunde göra sitt val.

Det blev lite fel i samtalet då med. Kändes som att det lät som om jag sa så för att jag inte ville ha honom med, men det var ju inte så...

Taskig kemi kanske
    Men det dumma är att det har vi egentligen inte Jag gillar dom och våra barn leker jättebra och det har liksom inte varit något konstigt innan. Ja ja...

• Piaf

Sofie:
    Ja, han gillade inte läget

Jag har en känsla av att den här killen är väldigt glad i Ludvig och har lite problem med kompisar annars. Det har varit en del stök i klassen där han är involverad och Ludvig har varit som en lugn plats att komma till............. Lite så...

Äh, inget man kan göra ju...
    Vad skulle jag gjort annorlunda?

• Piaf

Sofie:
    Nej så var det inte, det blev fel.
    Läste det nu...

Ett "inte" ramlade visst bort..
    Så här sa han:

-Ja, det är ju ingen panik... det är ju inte så att vi INTE kommer ha huset fullt av andra barn...

• Piaf

Sofie:
    Ja just det, du tar ju bussen nu.
    Ok, får omvända min bild av en sjungande Sofie på mornarna:
    Eller, du kanske sjunger på bussen me...

• Piaf

Jag ska köra klockan 17.45.
    Det är första lektionen på den här omgången. Jag tog tio lektioner för ca två år sedan. Får se hur det känns idag. Stället har bytt ägare och det är alltså nya lärare. Men det känns bättre än innan faktiskt, men så har jag ju inte provat att åka med dom ännu.

Skulle ha åkt i torsdags, men då var läraren sjuk

Har du körkort?

• Piaf

Kanske var en dum fråga?

Kanske är självklart för dig att man har

• Piaf

fruB:
    Tack!!
    För mig är det så HIMLA STORT när jag hör att man haft körkort så länge som du har, det har Sofie också.
    Ingenting kan ju vara häftigare än att köra bil som om man cyklade liksom...

Vill ha mitt fort nu!!!!
    Shit att det ska ta sån tid

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D