Inlägg från: Björkeli |Visa alla inlägg
  • Björkeli

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Borta!!

Nej, nu är jag fasiken mig riktigt ledsen... det är ju mina samtal med er o andra...

Dumma FL!! Jävla skitställe!!

• Björkeli

Gah!! Skrev ett inlägg till er, så kommer Madicken o slår till datan så skärmen blir helt svart!! *frustrerande*

Hej i alla fall!

Idag är jag äntligen ledig!! O jag ska få fortsätta arbeta till den 31/12. Men vet inte vilken procent eller schemarad ännu, då chefen velat fram o tillbaka de sista 2 v med hela avdelningen.
    Ni ska få nytt schema, nej inte nytt schema...jo, nytt blir det men vi måste dra in 75% o dra 75% från 3 av era tjänster...nej, inget nytt o indragningarna sker 1/1... suck!

När chefen började hos oss tog vi upp just detta på ett möte, att vi inte vill bli vilseleda! Vi klarar av sanningen från start, vi vill inte ha en massa olika besked hela tiden för att chefen inte vet hur man kommunicerar med sin personal. Alla dessa ja o nej fram o tillbaka har ställt till det rejält. Vi med barn har en förvirrad dagis personal t ex. PÅ tsdag ska barnen börja på nytt schema, men jag vet inte vilket! Tyvärr så vet deras fröknar hur det är, de jobbar ju själva inom omsorgen i min kommun...

Cotton ville ha något kul.... kom hem till mig o ta hand om min nej-sägare här hemma!
    I affären i dag...

Madicken, nu får vi ta på mössan ordentligt.
    Nää!!
    Jo, o jackan måste vi med stänga.
    Nää!!
    Är du negativt idag?
    Nää!!
    Jo, men du säger ju ner hela tiden...
    Nää!!

Har ni fått upplevelser där ni inser att ni är mammor?
    Det fick jag idag, när jag satt på toa o bajsade med 2 töser som åt varsitt äpple som publik!

Stor kram!!

• Björkeli

det ska vara nej, där det står ner...

• Björkeli

Cotton: Wow! Vilken kvinna du är! Hur blir man en sådan?

Jo, jag säger negerboll...det är det ordet jag växt upp med, som jag inte har någon värdering eller laddning i. Däremot pga det samhällsklimat som råder, anv jag mig av chokladboll när barnen är med o fikar t ex. Jag vill inte att de ska råka ill ut senare i livet pga att de använder ett ord som någon tar negativt.

Yohanna: Oj, 20år!! *drömmer mig tillbaka*
    Det var en av mitt livs bästa dagar, när jag firade min 20års dag! Du kommer få skitkul!

Sofie:
    Hur är det med dig?

C-addict:
    Eller när Madicken kommer med papper o ska hjälpa mig att torka oxå!! Öh, nej tack!

O, nu vill jag så gärna träffa era barn med ju!!

• Björkeli

C-addict:

I vilken klass går Olle?

• Björkeli

Sofie: Åh, va härligt!!

C-addict: Nja, bara så jag vet...

Nä, har börjat fundera på detta med skola osv. Elvira ska ju börja i 0:an nästa år. Så jag ville bara säkerhetsställa att det fanns en expert på skol-livet vs mamma-oro här!

Sen har väl Piaf o Sofie barn som nyss börjat va? Eller sofies är lite äldre va...hmm...
    *det är inte lätt när det är svårt...*

• Björkeli

Gislöv:

Vad för hus vill ni ha? Vart? Spännande!
    Hoppas det kommer gå superbra!!

C-addict: Ha det så jättebra i Stockholm!!

Cotton: *hoppsan*
    Så kan det gå när vi naiva är alldeles för naiva...

Nu är det mat o städtajm här!

Ha en underbar fortsättning på dagen!!
    >--- ---

• Björkeli

Hej!

Madge: Nä...tyvärr är det tvärtom här!
    Precis när jag o sambon träffats kläcker han ur sig något som... "Man kan inte ha vanliga tubsockar när man går ut på krogen, det går verkligen inte..."

Gissa vad jag hade på mig de första gångerna vi träffades!?

Piaf: Åh, avis!! Fast på ett bra sätt!
    >--- ---

• Björkeli

Hej Damer!!

Ta en titt i träff-tråden alla!!
    Ni är bjudna på party hem till mig den 3 dec!

Orkar inte rangla runt i alla Gästböcker just nu!!

>--- ---

• Björkeli

Hej!

Har eran besökstatistik växt nåt enormt? Min står helt plötsligt på 11370!!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D