Pladdertråden 12

Talk to me...
*Kramar tillbaka*
Nu får jag passa på med dammsugning innan han är hemma igen. Han fixar inte det ljudet. Har bytat mailadress och haft saker för mig
Halloj
Släpar mig in...
Hade ett psykbryt igår kväll och bara grinade
A hade sovit 2ggr på dagen
Och jag fick honom inte att somna på kvällen!
M hade vinterdäck ute på blocket så han var ute från 19.30 -21.30 när hjag gick ut storbölandes ocgh sa att jag inte orkar mer!
Jag är så less på att han inte kan sova eller slappna av och att man måste hålla fast honom för att han ska kunna lugna ner sig och vila.
Och så var jag helt tokslut efter jobbet. Så det slog över bara.
22 somnade han tillslut och jag visste ju att denna dag skulle bli helfel också. *suck*
Jaja, dagen har börjat bättre iaf, men han sov på fm eftersom natten blivit så kort, så nu blir det väl samma visa ikväll igen.
Vi fick iaf sprutan alla 3.
LaG: Vet hur du känner det
Stor kram till er.
Vill fler lägga till mig så heter jag ju Cia inne hos Cella och Lurk bla
LaG tex har jag inte, eller Mavros-hur är det med henne???
Och inte HF eller Zago heller. HAr hon förresten fått sin 2a nu?
Lurk: Ja precis!
Cia: Håller med Lurk, ibland rinner det bara över och det är lika bra att låta det göra det! *Kram*
cia: vet ju precis hur det är med A. Vi har ju haft det samma med Max när han var i A:s ålder. Man fick ligga och hålla fast honom för att få honom att somna, dagtid, ej kvällstid dock...... Sedan har han ju bara sovit 30 min, 2 ggr om dagen sedan han var 4 månader. MEN,-nu vid snart 2 år sover han faktiskt 1½-2 tim per dag, hemma. Men inte på dagis tyvärr, bara 40 min.:(
Han har ju och är som din A väldigt aktiv och krävande. Rastlös liksom.
cia: vet ju precis hur det är med A. Vi har ju haft det samma med Max när han var i A:s ålder. Man fick ligga och hålla fast honom för att få honom att somna, dagtid, ej kvällstid dock...... Sedan har han ju bara sovit 30 min, 2 ggr om dagen sedan han var 4 månader. MEN,-nu vid snart 2 år sover han faktiskt 1½-2 tim per dag, hemma. Men inte på dagis tyvärr, bara 40 min.:(
Han har ju och är som din A väldigt aktiv och krävande. Rastlös liksom.
Så jag har också fått många psykbryt på Max.
HF: Skönt att höra att det blir bättre!
Vi har ju fått det bättre och bättre men med en svacka nu då och det var väl därför jag klappade ihop.
Hur har Max funkat på dagis annars?
A ska ju börja efter jul och jag blir mer och mer nervös att han inte "platsar" och att de inte tar hand om honom bra nog för hans behov/aktivitet/intensitet...
På detta nya dagis vi bytt till tycker jag personalen är så avvaktande eller oengagerade eller vad jag ska kalla det.
På gamla litar jag på att de hade haft koll på honom, men här känns det som om han lätt kan klättra upp i fönstren eller äta lego eller sitta på borden eller för den delen brotta ner de andra barnen för att han är så stor
Han går ju ganska hårt åt E redan och hon är 3,5år äldre!
Han behöver mer bevakning liksom än vad det verkar vara på nya...
Och så detta med sovningen då...
Idag har vi annars haft en riktigt bra och mysig dag så nu känns det bättre
Samt att hela familjen sover sedan strax efter 8!
Morning..idag gäller det då. Först lämna gummis, sen banken och prova ut arbetskläder och sen läkarbesök och sen jobba hela kvällen.
Blir nog en rolig dag...