Vi gravida från april/maj-tråden (IVF) del 2.
23+0, vecka 24
Hejsan
Kuddigt: Det är nog väldigt individuellt hur man känner bebisen. Lunchade med en kompis i veckan som sa att hon inte känt så mycket sparkar under hennes 3 graviditeter medans en del känner hur mycket som helst. det kan ju vara så att din moderkaka ligger fram och dämpar puffarna.
När man är hos BM så kan hon ju lyssna på hjärtat och då hör man tydligt om bebisen rör sig eftersom det liksom skrapar i högtalaren. Förra gången vi var hos BM fick jag på så sätt bekräftat att det var bebisen som rörde sig och BM kände hur staven fick en liten kick samtidigt som det hördes och jag kände. Inte lätt i början att veta...
Min mage är rätt stor och putar mest framåt. Förra veckan när jag vägde mig hos BM hade jag gått upp 10 kilo. Känner mig inte så tjock men mest på magen och brösten. Mår jättebra men lite trött och så känner jag av ryggen när jag suttit ner för länge. Ska bli intressant att se vad vågen visar på måndag när vi ska till BM igen ; )
Jag håller tummarna för alla oss att det ska gå bra. Visst börjar man bli nyfiken på vad det är för liten krabat därinne??
Kram