• VildaMathilda

Unga mammor Göteborg

Finns det några mer unga mammor i Göteborg..

Jag kanske inte är ung mamma nu men jag fick barn när jag va 18 år och väntar nu mitt andra å hinner nog fylla 24 innan den tittar ut ...

hade varit kul med lite nya vänner med barn

• Svar på tråden Unga mammor Göteborg
  • DaaLing
    udda3 skrev 2009-09-10 11:10:41 följande:
    är ni föräldrar lediga eller jobbar ni?
    Jag har havandeskapspenning just nu, men går över till mammapenning snart.
    Innan jobbade jag inom psykiatri vården.
    Vad gör du?
  • udda3
    DaaLing skrev 2009-09-10 11:23:48 följande:
    Jag har havandeskapspenning just nu, men går över till mammapenning snart. Innan jobbade jag inom psykiatri vården. Vad gör du?
    just nu e ja arbetslös..
    men jag har jobbat och pluggat innan.

mkt fritid
  • DaaLing
    udda3 skrev 2009-09-10 11:26:22 följande:
    just nu e ja arbetslös.. men jag har jobbat och pluggat innan. mkt fritid
    Ja men det är inte lätt nu, finns ju i princip inga jobb alls..
    Jaa, jag har varit sjukskriven sen i mitten av Juli, man blir verkligen rastlös!
    Såg att du bodde vid redbergs, hade ju en lägenhet i kålltorp innan med pappan till barnet, älskar verkligen hela östra centrum!! Men nu vill jag inte bo där mer då hela hans familj och vänner bor där och vill verkligen inte riskera att träffa på dom varje dag. Men ÄLSKAR verkligen det området!
    Bor du tillsammans med pappan till barnet eller ensam?
  • udda3
    DaaLing skrev 2009-09-10 11:34:52 följande:
    Ja men det är inte lätt nu, finns ju i princip inga jobb alls.. Jaa, jag har varit sjukskriven sen i mitten av Juli, man blir verkligen rastlös! Såg att du bodde vid redbergs, hade ju en lägenhet i kålltorp innan med pappan till barnet, älskar verkligen hela östra centrum!! Men nu vill jag inte bo där mer då hela hans familj och vänner bor där och vill verkligen inte riskera att träffa på dom varje dag. Men ÄLSKAR verkligen det området! Bor du tillsammans med pappan till barnet eller ensam?
    ja, jag älskar också området.
    nej jag lever inte med hennes pappa. fast han bor i munkebäck, inte så långt ifrån så de är bra. vi separerade när hon var 6mån typ..
    nu bor jag ensam men har killen i kallebäck, han har också barn. en dotter på 5år..
    men jag har min varannan vecka och han har sin heltid. så vi är mest hos honom

ja jobb finns det inte gott om.. usch.. man får la starta eget eller vinna på triss om man vill ha pengar...
  • DaaLing
    udda3 skrev 2009-09-10 12:21:26 följande:
    ja, jag älskar också området.nej jag lever inte med hennes pappa. fast han bor i munkebäck, inte så långt ifrån så de är bra. vi separerade när hon var 6mån typ..nu bor jag ensam men har killen i kallebäck, han har också barn. en dotter på 5år.. men jag har min varannan vecka och han har sin heltid. så vi är mest hos honom ja jobb finns det inte gott om.. usch.. man får la starta eget eller vinna på triss om man vill ha pengar...
    Aha okej, då förstår jag. Ja det kan ju vara bra att bo nära varandra också när man separerar. Bra att träffa en kille som också har barn, enklare att förstå då, det är mitt nästa mål :) haha..
    Jaa och chansen att vinna på triss är ju minimal så man får väl vara fattig :/ haha, nu håller jag på att strula med försäkringskassan om mammapenningen och sjukskrivningen å allt, usch är så trött på pengar!
  • VildaMathilda
    DaaLing skrev 2009-09-10 11:22:29 följande:
    Jaaa det gör den :D Ja det har verkligen varit kaos under hela graviditeten, han kom på liiite för sent att han inte var mogen för detta å nu prioriterar han hellre att festa och bete sig som en idiot än att tänka på att han ska bli pappa närsomhelst. Tokjobbigt. Ja då vet du hur det är då! Skönt att du träffat en ny kille nu då och att det är bättre. Absolut, kommer ju vara mammaledig nu ett tag och har nästa ingen att dra barnvagnen med :)
    Jag vet exakt hur det är .. hade lika dant med min dotters pappa .. men han kom till och från men efter två år så kom han på att han inte ville förlora sin dotter och har henne nu varannan helg....

Ja man är ju snart mammaledig .. samma här ingen att dra vagnen med heheh
  • VildaMathilda
    udda3 skrev 2009-09-10 11:10:41 följande:
    är ni föräldrar lediga eller jobbar ni?
    Jag är sjukskriven nu .. innan det va jag arbetslös
  • Viicii

Jag är föräldraledig. Är du ledig eller jobbar?

• udda3
    DaaLing skrev 2009-09-10 13:42:24 följande:
    Bra att träffa en kille som också har barn, enklare att förstå då, det är mitt nästa mål :) haha..
    ha ha.. ja jag trodde ochså de va en bra idé.. men två ensambarn som ska pusslas ihop och lära sig respektera varandra.. hihi
  • VildaMathilda

Min kille jag är tillsammans med han har inga egna barn .. Men det är underbart en då för gud va han älskar min dotter .. Han är som en extra pappa för henne .. nattar henne sjunger för henne osv .. trott det har han ingen erfarenhet av små barn sen tidigare ...

Svar på tråden Unga mammor Göteborg