• lisala

Ägglossningsspruta

Hej!
    Finns det någon som kan svara mig på hur det går till när man ska ta ägglossningsspruta?
    Jag sprutar just nu Puregon och min läkare sa att jag ev skulle behöva ta en ägglossningsspruta för att få ägglossning denna gång. Tar man den själv eller gör man det hos läkare?
    Ska boka en liten resa och behöver veta om jag kan befinna mig utomlands när sprutan ska tas eller om jag måste vara här på plats!

Hälsningar Lisa

• Svar på tråden Ägglossningsspruta
  • fendt87

hej!

jag fick ta min ägglossningsspruta hos läkaren, men det var bara för att det var första gången, hon sa att jag likaväl kunde tagit den själv hemma. och sprutar du puregon redan är du ju van vid att ta sprutor så det är nog inga problem.

• mintur2010

Tog Otrivell i tisdags själv och det var inga probelm. Har man lite vana av Puregon så är det bara att "sticka sig". Lycka till!

• Destiny

Om du behöver vara på plats beror väl på i vilket sammanhang du tar sprutan... Självklart för att du ska få ägglossning, men om ni sen ska prova själva så spelar det ju ingen roll vart du e... Ska du göra IVF å plocka ägg så görs det typ 2 dagar senare...

• Pamela2840
    Am Pamela, jag har försökt bli gravid i mer än 9 år, och jag kunde aldrig uppnå graviditet vid 35 års ålder och var väldigt deprimerad och frustrerad. Jag gjorde alla sorters saker för att bli gravid, men jag fick ingen nytta av att jag hade några celler som har frusit och blockerat min livmoderhals som oroligt att ha prekreativt tillstånd och Tubal Blocks. Jag gick om att leva mitt liv, resa , att lära mig, njuta, älska, att aldrig förstå min fruktbarhet minskade, var alltid säker på att jag kunde få barn på alla åldrar någon tanke jag aldrig kan få ett barn på egen hand, lyckligtvis en vän ledde mig till Dr Prince idialu som hjälper mig med fertilitetskräkt tillägg som jag tar och efter att ha använt produkten i 1 månad och 1 vecka förvånansvärt blev jag gravid och nu är jag en mor till två, jag har en pojke och en tjej, och de är min glädje. Om du befinner dig i samma situation och du behöver hjälp kan du maila: (princeidialu@outlook.com)

pamela
  • Solen2

Kan behövas intyg för att resa med läkemedel/sprutor om ni tänkt åka utomlands. Jag har tagit ovitrelle/ägglossningssprutan själv hemma två dagar innan äggplock. Sprutan ska förvaras kallt tills man ska ta den.

Lycka till!

Svar på tråden Ägglossningsspruta