mamman2008 skrev 2009-09-11 19:56:45 följande:
Om man börjar med Lchf hur snabbt kan man se resultat på ett ungefär.. altså jag gör det mest för viktens skull.... Tänkte om nån av er andra har börjat med den metoden just för viktnedgång? Det jag ätit idag är: 1 tallrik Havregrynsgröt med mjölk i morse en kopp the och 2 mackor och 2 ostskivor (dock ljust bröd för vi har inte hunnit köpa hem grovt bröd) Köpte det först i em. 1 morot från eget land..... :) mums. Salladen med bacon och grönsaker. (paprika, gurka, tomat, sallad och lök. Visst allt kanske inte är nyttigt men ja börjar trappa ner på alla godsaker, men får göra det succesivt! Är det ganska bra ätit av mig eller helt fel?
Det där tycker inte jag är så lchf egentligen. Men jag är ingen expert... Men att utesluta socker är en bra början =)
Förutom att jag har svårt att sluta fuska så äter jag nästan bara kött och fett. Inget bröd, potatis, pasta ris osv. Knappt några grönsaker. Men jag vet inte om det är rätt. Och jag har som sagt var svårt att sluta fuska. Men jag tror jag har gått ner lite trots det =)