• Misery

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

jag måste erkänna o syrran sa samma sak att visst känns d fel o konstigt att stoppa i sig en massa fett plötsligt när man är uppfödd o van vid att räkna kalorier o äta light produkter....men d e ju en vanesak men hos många sitter nog d där djupt rotat i en

• Misery

usch jag vill oxå gå ner...går bara upp 6 hekto bara sen igår...hoppas d beror på att jag fick mensen i går....usch vad jag gnäller men d e inget kul vill inte gå upp i vikt nå mer

• Misery

alltså när var o hur hamnar man i ketos....och varför gör man d inte....

• Misery

frukost ty grädde o cocos...lunch bacon o scrambled egg med grädde i....middag...kotlett beasås o vitlökssmör lite grönsaker...

• Misery

på torsdag så blir d två veckor så d e ju inte så länge i och för sig....har ju jojobantat under många år...började med pulver i april o körde till augusti o gick ner ca 37 kilo då har gått upp ca 4 men d åt jag i och för sig vanlig mat efter jag började med lchf så har jag bara gått upp lite grann men d vänder väl snart hoppas jag så jag börjar gå ner igen

• Misery

hej hej läste någonstans om något som kallades fakir vad innebär d

• Misery

ja jag läste om d i någon insändare på någon sida men fick inte förklarat vad d innebar

• Misery

jag dricker hela tiden så jag får gå på toa väldigt ofta men jag är törstig hela tiden oxå

• Misery

hej hej....jag vet inte vad det är med min kropp...jag går ner i vikt sen dagen efter har jag gått upp två kilo igen....ja jag vet inte väga mig varje dag hihi men kan inte låta bli....jag verkar vara rejält segstartad i alla fall....men jag fortsätter i alla fall....

• Misery

nu har jag kört en månad ganska precis o gått upp fyra kilo...jag går ner sen upp hela tiden...minskar inte i mått heller....vad sjutton gör jag för fel....eller så passar d här inte mig helt enkelt o i så fall är d himla synd för jag trodde verkligen på det här...känner mig lite ledsen i dag faktiskt......

• Misery

ja till frukost så äter jag turkisk yoghurt en skvätt grädde o cocos på d....till lunch bacon o äggröra med en skvätt grädde i steker i smör...till middag i går kycklingsallad med vitlökssås till.....jag hör ju till dem som jojobantat o även varit överviktig väldigt många år...lyckades gå ner ca 35 kilo med pulverdiet o sen efter d gått upp fyra kilo sen jag började med lchf...jag är livrädd för att gå upp i vikt igen vill verkligen inte d.

• Misery

när jag drack pulver så var d ca 900 kcal om dagen...
    när jag började äta efter pulvret så åt jag vanlig mat...sen lchf efter ett tag...först gick jag ner några kilon men sen har jag bara gått upp...

• Misery

hej hej har inte varit inne på ett tag...haft så mkt annat att tänka på....det går inte bra för mig...sen jag började i slutet av augusti så har jag gått upp ca 6 kilo och det var inte det jag ville åstadkomma direkt....visst har jag gått upp o sen gått ner men nu har det stadigt ökat....vet inte om d beror på att jag har sorg och att det är kroppens sätt att reagera....
    en fråga...en del säger att man ska äta när man blir hungrig...en del att man ska äta tre gånger om dagen...jag äter nog på sin höjd två gånger....men jag är ju inte hungrig...sen det här med variaton på maten spelar det någon roll...är väldigt dålig på d så d blir liksom samma hela tiden

• Misery

hej hej...undrar ifall man ska ge upp eller ska man fortsätta äta enligt lchf...vågen fortsätter att öka....äter ju massa fett ju....och så klart annan mat då...vad gör jag för fel egentligen....

• Misery

ja med annan mat så menar jag kyckling och kött i alla former mkt bacon och ägg grädde riktigt smör ibland ty och creme fraich till kött äter jag mkt kryddsmör...försöker hålla mig till produkter med mindre än 5 kolhydrater...

• Misery

jag har mätt mig oxå o måtten ökar där oxå....speciellt kring magen...det där med att portionerna minskar det gäller inte mig jag kan fortfarande äta som jag alltid gjort...tyvärr...
    jag har ju ett förflutet som hetsätare....och har ju bantat i olika omgångar genom åren nu senast genom pulver...det konstiga är att jag gick ner i början med lchf sen upp lite sen ner igen...men nu bara uppåt hela tiden...

• Misery

jag har ätit sen slutet av augusti...och jag hetsäter inte nu kanske jag ska tillägga...
    i går åt jag så här....lite ty med grädde o lite björnbär....lite rökt lax med keso....två kotletter med sallad o beasås....

• Misery

äntligen så har min vikt vänt så jag har börjat gå neråt igen hoppas att det håller i sig bar.a

Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.