• coolchick

LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.

Pixxi skrev 2009-09-08 08:04:48 följande:
    är Ligthläsk ok, typ Sprite zero?
    Det tror jag väl? Jag dricker i alla fall zero ibland, så jag hoppas det är ok.
  • coolchick
    gizen skrev 2009-09-08 08:15:43 följande:
    det som talar emot light är ju allt artificiellt (sötningsmedel i olika former) som är tillsatt och att det kan trigga sötsuget. men måste man så måste man =)
    Jo det är sant. Men för mig funkar det tvärtom, det räcker med en liten dos för att stilla suget {#lang_emotions_smile}
  • coolchick
    M C skrev 2009-09-08 09:35:13 följande:
    Det du INTE vill är att trigga insulinet, då sätter kroppen stopp på ketonfasen. Men om du är sugen på någon sött är det förmodligen för att du äter för lite fett. (säger både kostdoc och annika)
    Måste man sträva efter att hamna i ketonfasen då?
  • coolchick
    M C skrev 2009-09-08 10:28:18 följande:
    Jepp. Tror de kostade 130 balobas för 50 stickor. Då var det med blodsockermätning med, dvs för diabetiker. Men vad byr jag mig? Jag får ju koll på sockret med!
    Kanoners ju! Ska kolla apoteket idag då. Heter det ketosstickor då eller? {#lang_emotions_dreamer}
  • coolchick
    M C skrev 2009-09-08 09:35:13 följande:
    Det du INTE vill är att trigga insulinet, då sätter kroppen stopp på ketonfasen. Men om du är sugen på någon sött är det förmodligen för att du äter för lite fett. (säger både kostdoc och annika)
    Jag har förmodligen svårt att få i mig tillräckligt med fett ja. Tycker det är skitsvårt att tänka så.
    Nån som kan ge ett exempel på vad ni äter på en dag?
  • coolchick
    M C skrev 2009-09-08 10:54:01 följande:
    *kollar* De heter keto-diabur-test 5000. Gillar det där 5000 sist, det blir så mycket fräsigare med lite tusen i.
    Jisses, det där får jag skriva upp
  • coolchick

Än så länge ser min dag ut så här:

Frukost
    Omelett med champinjoner, tomater och halloumi.

Lunch
    Tonfisk i olja med majonnäs och rödlök

Är detta ok mat eller kan det förbättras på nåt sätt? Dricker även kaffe med laktosfri mjölk.

• coolchick
    M C skrev 2009-09-08 16:42:47 följande:
    Jag läste att man kan knapersteka bacon och snaxa på, kanske några bitar ost - vanlig hård, brie - feta oster. Dippa ost är snorgott! Gjorde vi igår kväll.
    Ohh dippa ost! I love this diet
Svar på tråden LCHF, tråden för tips, pepp och inspiration! Här samlas vi som äter enligt LCHF eller är nyfikna på att börja.