• Miililoo

Vilka graviditets symtom är vanligast INNAN BIM?

?????

• Svar på tråden Vilka graviditets symtom är vanligast INNAN BIM?
  • Miililoo

pyuffar igen...Någon kan väl skriva tex hur ni kände

• Miililoo

mamma till 2 flickor skrev 2009-09-02 16:29:15 följande:

Är ju så individuellt att säga vilka grav.symtom som är vanligast innan BIM.Men vanligtvis är det väl illamående, trötthet, kissnödig, molvärk och ömma bröst vad jag vet.Har 2 flickor, och med första så hade jag inga känningar förutom lite molvärk, men inget mer än att jag trodde jag skulle få mens när som helst.Med andra så blev jag illamående, men det var precis vid BIM.Mådde annars hur bra som helst :)Nu snickrar jag (vi) på 3:an och hitentills är jag illamående, kissar väldigt ofta, molvärk, skiftande humör, yrslig, några finnar, lite bruna flytningar när jag torkar mig, huvudvärk och otroligt trött hela tiden.Känner mig även uppblåst i magen, samt har halsbränna.ALLT man kan ha helt enkelt Skengravid Tog ut min spiral för en månad sen knappt, och har väl inte kommit underfund med hur lång menscykel jag har utan spiralen.Jag trodde jag skulle ha mens i helgen som var, men jag är osäker...min menscykel kanske återgått som innan spiralen och en 28 dagars cykel ist för 22-23 som nu.Då hade jag ÄL knappt 1 vecka senare, och får därmed också min mens senare.Testade i morse med ett billighetstest, men negativt.Men jag vet ju inte som sagt när jag ska ha min mens.Antingen var det i helgen, eller kommande helg, eller så är allting helt åt skogen Ska vänta nu tills helgen med att testa...får se om jag kan hålla mig
    håller alla tummar till dig
  • Miililoo
    Vickelina85 skrev 2009-09-02 21:43:21 följande:
    Jag hade inga symptom alls vilket gjorde att jag misstänkte att jag var gravid. Jag får alltid extremt ont i brösten och världens mensvärk och till BIM nu kände jag ingenting. Eftersom jag alltid har haft mina tecken på inkommande mens så blev jag fundersam eftersom dom inte kom denna månad. Så jag testade på BIM -4 och resultatet visade bara efter ett par sekunder ett klart +.Så ibland kan symptomen vara att man just inte känner nånting :)
    hehe det är lustigt det kan vara så men man kanske inbilar fram symtom annars?
  • Miililoo

Verkar som de flesta har mindre symtom då dom ÄR gravida än då när dom bara har pms besvär och tror dom är gravida

• Miililoo
    Gräddeline skrev 2009-09-03 12:20:07 följande:
    Det ar tydligen valdigt otroligt att man ska kanna symptom sa tidigt som fore BIM. De symptom folk har kant och sedan plussat ar antagligen inbillningssymptom eller beror pa nagot annat. Men det ar anda spannande att leta symptom, man kan ju inte lata bli
    Ja det ä'r ju det
    Med sonen hade jag inte något "vanligt" inbillnings symtom somjag annars brukade ha men däremot var jag extremt yr och hade ont i svanken.
  • Miililoo

mamma till 2 flickor skrev 2009-09-03 12:34:46 följande:

My first angel skrev 2009-09-03 11:04:10 följande:
    Hej svejs.Jag tänkte testa i morgon bitti :)Är dock inställd på negativt, så kanske man inte blir så besviken.Jag äter antibiotika mot UVI också, så jag vill få svar så fort som möjligt om jag är gravid, för tabletterna är ganska starka.Jag tycker det är konstigt att man kan ha så mkt symtom, det är vä det som gör att man funderar på om man inte är skengravid.Jag menar, man kan ju inte ha alla symtom, ha ha :)Nu spökar brösten iaf. De har blivit större, lite lite ömmare.Det sticker till i bland på vänster sida av nedre magen, sen den vanliga molvärken då.Gaaaah, blir knäpp snart Kanske väntar tills lördagen också med testa.....Moooohaha ahaahaaa......va roligt jag var Inte kan jag hålla mig inte.Kommer inte mensen får manväl fortsätta testa, jag börjar ju bli fundersam på om jag hade BIM i helgen, eller om den hopat över en vecka och återgår till cyekln jag hade innan spiralen...fast vad vet jag.Dessa flytningar är skumma, lite brunt när man torkar sig efter toabesök.Hm...brukar inte ha så när jag ska få mens, då bara kommer den.Kissar gör jag ofta, inte på natten, men på dagarna...och inte dricker jag mkt heller, för jag är jättedålig (tyvärr) på att dricka...så var kommer vätskan ifrån?Bla bla...måste till jobbet nu, ska jobba kväll :)När ska du testa?Kramis.
    Ska hålla tummarna för dig

Mina symtom har varigt idag iaf trötthet (Satt upp och somnade), yrsel samt ont i ryggslutet.
    Har även haft smtt illamåenende från och till samt en mini liten blodprick (nidis) förut lite efter ÄL
  • Miililoo

mamma till 2 flickor skrev 2009-09-03 20:06:19 följande:

Ha ha...jag har också somnat sittandes denna vecka...har varit sååå trött.Har inte börjat förens 12 denna vecka, så när barnen gått tills kolan har jag lagt mig och sovit ett par tim till, trots att ajg sovit hela natten :)Nu i kväll, fick jag helt plötsligt lite ont i ryggslutet oxå, men kan ju ha sträckt mig och känt av de så.*skrattar* jisses vad man letar symtom Jag är inte 100 i kroppen just nu, då jag äter denna nedrans antibiotika.För den hjälper ju oxå till att jag inte mår så bra nu.Eller UVI' n kanske man ska säga.Min temp har legat över 37 grader ett par dagar, och jag som är lågtempare känner mig småsjuk när den klättrar över 37-strecket...Men som sagt, vet inte om det är UVI'N eller en graviditete just nu som ligger bakom...eller bara PMS........testar i morgon
    Haha man är bra på att söka och hitta massor av symtom men sen om man inbillar sig eller om dom är sanna återstår att se.
    Hoppas dock på att det är riktiga symtom för oss
  • Miililoo
    nuedetdax skrev 2009-09-03 21:34:12 följande:
    Kan dela med mig av mina symptom som jag inte sett någon nämna innan. Exakt en vecka innan bim hade mina bröstvårtor och vårtgårdar mörknat rejält såg ut som russin. Sen försvann det och de blev mörkare in på 3 månaden i graviditeten. Sen kände jag mig yrslig. Det var mina starkaste symptom.
    Yrsel hade jag med sonen också jätte stark, Riktigt läskigt
  • Miililoo

Pie de limon skrev 2009-09-03 21:44:21 följande:

Spända bröst (vilket jag trodde var PMS som vanligt.Konstigt humör.Kände mig sjuk, blev frusen och knäsvag. Förstod senare att det var pga att jag inte ätit, detta fortsatte sedan...Dålig hy.En liten blödningsprick en vecka innan beräknad mens. Hmmm, konstigt , ska jag få mens redan? Var troligen en nidblödning.Ont i ryggen utan att ha mens.Illamående endast vid ett tillfälle, det var före BIM men jag förstod inte att det var graviditeten.Visste ej att jag var gravid då jag inte tyckte att vi gjort något barn men fick sedan förklaring till en hel del mystiska symtom.
    Samma symtom som jag har nu
Svar på tråden Vilka graviditets symtom är vanligast INNAN BIM?