Inlägg från: mamma till 2 flickor |Visa alla inlägg
  • mamma till 2 flickor

Vilka graviditets symtom är vanligast INNAN BIM?

Är ju så individuellt att säga vilka grav.symtom som är vanligast innan BIM.
    Men vanligtvis är det väl illamående, trötthet, kissnödig, molvärk och ömma bröst vad jag vet.

Har 2 flickor, och med första så hade jag inga känningar förutom lite molvärk, men inget mer än att jag trodde jag skulle få mens när som helst.

Med andra så blev jag illamående, men det var precis vid BIM.
    Mådde annars hur bra som helst :)

Nu snickrar jag (vi) på 3:an och hitentills är jag illamående, kissar väldigt ofta, molvärk, skiftande humör, yrslig, några finnar, lite bruna flytningar när jag torkar mig, huvudvärk och otroligt trött hela tiden.
    Känner mig även uppblåst i magen, samt har halsbränna.
    ALLT man kan ha helt enkelt
    Skengravid

Tog ut min spiral för en månad sen knappt, och har väl inte kommit underfund med hur lång menscykel jag har utan spiralen.

Jag trodde jag skulle ha mens i helgen som var, men jag är osäker...min menscykel kanske återgått som innan spiralen och en 28 dagars cykel ist för 22-23 som nu.
    Då hade jag ÄL knappt 1 vecka senare, och får därmed också min mens senare.
    Testade i morse med ett billighetstest, men negativt.

Men jag vet ju inte som sagt när jag ska ha min mens.
    Antingen var det i helgen, eller kommande helg, eller så är allting helt åt skogen

Ska vänta nu tills helgen med att testa...får se om jag kan hålla mig

• mamma till 2 flickor

My first angel skrev 2009-09-03 11:04:10 följande:

mamma till 2 flickor, när jag läser symptomen som du beskriver, så stämmer det väldigt bra in på mig. Det ända jag inte har är halsbränna. Hoppas att vi båda plussar snart. När ska du testa? Kram
    Hej svejs.

Jag tänkte testa i morgon bitti :)
    Är dock inställd på negativt, så kanske man inte blir så besviken.
    Jag äter antibiotika mot UVI också, så jag vill få svar så fort som möjligt om jag är gravid, för tabletterna är ganska starka.

Jag tycker det är konstigt att man kan ha så mkt symtom, det är vä det som gör att man funderar på om man inte är skengravid.
    Jag menar, man kan ju inte ha alla symtom, ha ha :)

Nu spökar brösten iaf.
    De har blivit större, lite lite ömmare.
    Det sticker till i bland på vänster sida av nedre magen, sen den vanliga molvärken då.
    Gaaaah, blir knäpp snart

Kanske väntar tills lördagen också med testa.....
    Moooohaha ahaahaaa......va roligt jag var
    Inte kan jag hålla mig inte.

Kommer inte mensen får manväl fortsätta testa, jag börjar ju bli fundersam på om jag hade BIM i helgen, eller om den hopat över en vecka och återgår till cyekln jag hade innan spiralen...fast vad vet jag.
    Dessa flytningar är skumma, lite brunt när man torkar sig efter toabesök.
    Hm...brukar inte ha så när jag ska få mens, då bara kommer den.

Kissar gör jag ofta, inte på natten, men på dagarna...och inte dricker jag mkt heller, för jag är jättedålig (tyvärr) på att dricka...så var kommer vätskan ifrån?

Bla bla...måste till jobbet nu, ska jobba kväll :)
    När ska du testa?

Kramis.
  • mamma till 2 flickor
    Miililoo skrev 2009-09-03 13:46:01 följande:
    mamma till 2 flickor skrev 2009-09-03 12:34:46 följande:
    Ska hålla tummarna för dig Mina symtom har varigt idag iaf trötthet (Satt upp och somnade), yrsel samt ont i ryggslutet.Har även haft smtt illamåenende från och till samt en mini liten blodprick (nidis) förut lite efter ÄL
    Ha ha...jag har också somnat sittandes denna vecka...har varit sååå trött.
    Har inte börjat förens 12 denna vecka, så när barnen gått tills kolan har jag lagt mig och sovit ett par tim till, trots att ajg sovit hela natten :)

Nu i kväll, fick jag helt plötsligt lite ont i ryggslutet oxå, men kan ju ha sträckt mig och känt av de så.
    *skrattar* jisses vad man letar symtom

Jag är inte 100 i kroppen just nu, då jag äter denna nedrans antibiotika.
    För den hjälper ju oxå till att jag inte mår så bra nu.
    Eller UVI' n kanske man ska säga.

Min temp har legat över 37 grader ett par dagar, och jag som är lågtempare känner mig småsjuk när den klättrar över 37-strecket...
    Men som sagt, vet inte om det är UVI'N eller en graviditete just nu som ligger bakom...eller bara PMS........testar i morgon
  • mamma till 2 flickor
    nuedetdax skrev 2009-09-03 21:34:12 följande:
    Kan dela med mig av mina symptom som jag inte sett någon nämna innan. Exakt en vecka innan bim hade mina bröstvårtor och vårtgårdar mörknat rejält såg ut som russin. Sen försvann det och de blev mörkare in på 3 månaden i graviditeten. Sen kände jag mig yrslig. Det var mina starkaste symptom.
    Kan nämna att jag fick blåa strimor, typ blodådror, som syntes över bråda brösten i anslutning till BIM med min första dotter....har samma sak nu.
    Alldeles blå & fin, ha ha ... :)
  • mamma till 2 flickor
    Miililoo skrev 2009-09-03 20:39:31 följande:
    mamma till 2 flickor skrev 2009-09-03 20:06:19 följande:
    Haha man är bra på att söka och hitta massor av symtom men sen om man inbillar sig eller om dom är sanna återstår att se.Hoppas dock på att det är riktiga symtom för oss
    Japp, det hoppas du på, när ska du testa? :)
  • mamma till 2 flickor

mamma till 2 flickor skrev 2009-09-03 21:46:34 följande:

Japp, det hoppas du på, när ska du testa? :)
    "vi på" ska det vara...:)
  • mamma till 2 flickor

Pie de limon skrev 2009-09-03 21:44:21 följande:

Spända bröst (vilket jag trodde var PMS som vanligt.Konstigt humör.Kände mig sjuk, blev frusen och knäsvag. Förstod senare att det var pga att jag inte ätit, detta fortsatte sedan...Dålig hy.En liten blödningsprick en vecka innan beräknad mens. Hmmm, konstigt , ska jag få mens redan? Var troligen en nidblödning.Ont i ryggen utan att ha mens.Illamående endast vid ett tillfälle, det var före BIM men jag förstod inte att det var graviditeten.Visste ej att jag var gravid då jag inte tyckte att vi gjort något barn men fick sedan förklaring till en hel del mystiska symtom.
    Jag fick oxå en liten liten blödning i helge som var, så ajg trodde jag skulle ha min mens...kom lite i trosan, men försvann på en gång.
    Kanske en nid.blödning?!
  • mamma till 2 flickor
    Böhö skrev 2009-09-03 21:47:54 följande:
    hmm, jag slutade med p-piller förra onsdagen och hade sex i lördags och söndags, nu har jag ont nere i höger sida nere i magen, det sticker i brösten ibland och jag är kissnödig oftare, förmodligen kroppen som ställer om sig bara, men iaf, man kan ju hoppas xD
    Klart vi ska hoppas på bebis
  • mamma till 2 flickor
    Miililoo skrev 2009-09-03 21:50:45 följande:
    mamma till 2 flickor skrev 2009-09-03 21:46:34 följande:
    Har bim den 7:e sep nu så iaf inte innan dess
    Inte så långt kvar nu....håller tummarna för er :)
  • mamma till 2 flickor

Man har ju tyvärr ingen aning om hur kroppen reagerar efter avslutat p-piller slut, spiral, s-stav eller vad det är..
    Du kanske ska räkna din menscykel lika nu som när du åt p-piller, iom att du inte vet hur din cykel ser ut riktigt än...

Vet inte när du ska testa, det känner du bäst själv.
    Men varför inte testa i samband med att du ev. skulle ha din p-piller mens?

Kram & lycka till :)

• mamma till 2 flickor
    Miililoo skrev 2009-09-07 18:43:13 följande:
    Oki men tycker ni jag ska vänta till helgen nu?
    Hej Miililoo :)

Va spännande m spökstrecket.
    Vänta några dagar, om det går, sedan tar du ett till test.
    Varför inte onsdag el torsdag morgon med morgonurin?

Kram & hoppas på ett pluss :)
  • mamma till 2 flickor
    Miililoo skrev 2009-09-09 19:46:42 följande:
    Ja trist när man väntar och inte får mensen så man kan börja på ny kula
    Hej Miililoo.
    Måste fråga....fick inte du + på ett gravtest nyss?
    Eller förväxlar jag dig med nån annan....ber om ursäkt om så är fallet, eller om det inte blev nåt mer.

Kramis.
  • mamma till 2 flickor
    Miililoo skrev 2009-09-09 20:05:54 följande:
    mamma till 2 flickor skrev 2009-09-09 20:00:47 följande:
    jo mend et va mycket svagt så det a ett sökstreck. de andra 2 efter va båda neg, vill mensen ska komma nu så man kan börja igen
    Aha, va tråkigt.
    Vem vill inte att mensen ska komma...har ingen jäkla f*ing aning om vart den tagit vägen, Sista mensen startade den 7:e augusti.

Har ingen koll på min cykel...trodde jag hade en 22 dagars cykel,
    men den verkar leva sitt eget liv.
    Hade ju en liten blödning 30 augusti, och sen dess har inget varit sig likt.
    Men jag ätit antibiotika för UVi och inte mått så bra, så who knows.

Har haft känningar i magen länge nu, och brösten spänner till & från.
    Men testen visar neg.
    Testade i måndags, och tänker vänta ett bra tag nu.

Vill att mensen ska komma så man kan börja om från början.
  • mamma till 2 flickor

Min blödning 30 aug kan ju ha varit en liten mens, och värken & spänningarna i brösten kan ju vara ÄL...men då jäklars ska jag ha haft ÄL i typ 10 dagar

Svar på tråden Vilka graviditets symtom är vanligast INNAN BIM?