• josefinvillhabebisnu

Försökt i ett år utan resultat

Nu har det gått ett helt år sedan jag och min sambo bestämde oss för att skaffa barn. Jag slutade med mina p-piller sommaren 08 och eftersom jag är ung trodde jag att våra chanser skulle vara goda. Men trots försök, uppoffringar, vitaminkurer etc så lyckas vi inte. Vad är det vi gör för fel? trots ÄL-testet visar att det är dags lyckas jag ändå inte bli gravid.
    Varje gång jag känner av lingonveckan blir jag lika ledsen. Jag vill inte ha den. Min högsta önskan är att få bli gravid. Jag vill inget hellre!
    Så fort jag ser ett litet barn eller en gravid kvinna börjar jag gråta. Jag önskar att det vore jag.

Finns det fler som jag? Har ni några tips? Hur tar ni er igenom vardagen?

Mvh
    /J

• Svar på tråden Försökt i ett år utan resultat
  • loranth

hej vännen här har du mig....sitter i exakt samma båt som dig..detta suger verkligen...försöker tom intala mig att jag inte vill ha barn bara för att det ska ta sig men det sitter i bakhuvudet hela tiden..=(

• madde1983

har ett råd ,, sluta med ägglossnings test , det stressa bara en ,,,
    jag var lika dan ,, när jag inte lät det stressa mig så blev jag gravid,, har en dotter i dag på snart 8 månader,, så stor styrke kram,, ge inte upp
    visaa behöver lite mer lungn och ro och lite extra tid och bli gravid

• JAG är BÄST
    loranth skrev 2009-08-31 21:55:40 följande:
    hej vännen här har du mig....sitter i exakt samma båt som dig..detta suger verkligen...försöker tom intala mig att jag inte vill ha barn bara för att det ska ta sig men det sitter i bakhuvudet hela tiden..=(
    Huvudet har inget med fertiliteten att göra bruttan.
  • JAG är BÄST
    madde1983 skrev 2009-08-31 21:58:40 följande:
    har ett råd ,, sluta med ägglossnings test , det stressa bara en ,,, jag var lika dan ,, när jag inte lät det stressa mig så blev jag gravid,, har en dotter i dag på snart 8 månader,, så stor styrke kram,, ge inte upp visaa behöver lite mer lungn och ro och lite extra tid och bli gravid
    Käää?? lugn å ro??

Hur vet du att TS eller hennes man inte har någa fel??
  • loranth

jag tror att tänker man för mycket på det så blir det inget heller...

• JAG är BÄST

TS,, du har all rätt att säka hjälp dvs en utredning av er då ni nu försökt ett år.
    Ring din gynläkare omgående,, VÄNTA INTE!!!

• vill bli mamma 2009

Håller med föregående talare. Det är en stor myt att man kan vara så fokuserad på att bli gravid, så att man misslyckas just därför. Det är bara naiva människor som tror på det.

Jag vet hur det känns, TS, jag har försökt snart 3 år nu...

• JAG är BÄST
    loranth skrev 2009-08-31 22:00:24 följande:
    jag tror att tänker man för mycket på det så blir det inget heller...
    HAHAHAHAHAHAH

Å du tror på det där själv??
    Borde vara världens säkraste preventivmedel

"Tänk barn=INGA BARN"
    Tänk INTE barn=Så blir du med barn"

Ska fan i mig söpa paten på det preventivmedlet omgående
  • LillaLilli

ett år sen är det för oss med. vi sökte hjälp i april, jag har PCO. :/ Pissigt.

Skulle ringa för vidare behandling nu i höst, men mensen har kommit igång (förhoppningsvis ägglossningen med!) För jag har börjat träna mycket och äta bättre :D

Så jag vet precis hur det känns att gå och vänta och längta. Himla segt är det!

• loranth

men det är min tro...
    Jag blev gravid två gånger utan en minsta tanke på barn nu när man vill å bara tänker på det så händer det inget...har jag inte rätt till att tro det jag vill...??

Svar på tråden Försökt i ett år utan resultat