Är det sant som de säger om Universitet /högskola...
Dorian Ertymexx skrev 2009-09-03 12:35:30 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2009-09-03 12:35:30 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2009-09-03 12:57:55 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2009-09-03 13:54:00 följande:
Dorian: Alltsa jag förstar lite hur du tänker, visst kan en person som har 19,4 var bättre lämpad en nagon som har 20,0. Jag tror ocksa att det till viss del finns de med 20,0 som väljer att plugga till läkare för att de har hög status. Det helt sjuka i Sverige är ju att de lottar in de som har 20,0. De far ju ha nagon sorts kösystem eller komplettera med t.ex. intervjuver. Däremot sa anser jag att en läkare skall tjäna bra med pengar. Vi ska inte heller glömma de som arbetar för läker utan gränser osv, de gör ju verkligen en nobel instas.
Jag tycker det är helt sjukt att det är en san stor procent som kommer in via högskoleprov. Det är tre ämnen som testats, det säger inte särskilt mkt. Manga av dem som kommer in via detta prov har inte höga betyg sedan innan för att de är lata och inte orkar plugga. Det är även de som oftast hoppar av utbildningar för att de inte pluggar. Nä ta bort det skitprovet.
Sen sa kan man faktiskt träna pa hp och för att skriva bra pa det, sa jag vet inte om det har sa mkt med intelligens att göra. Det är iaf igen garanti.
Jaghopparhögt: Jag tycker du har en väldigt konstig inställning. Skillnaden mellan behörighet alltsa bara g da eller mvg är ju väldigt stor. För att fa ett Mvg maste du kunna dra slutsatser och analysera vilket är oerhört viktigt för framtida studier. Varför ska man börja ta sin studier först pa allvar pa Universitetet?
Alltsa om det är nagon/nagra utbildningar som borde tilldelas hög status sa är det ju ingenjörsutbildningar.
Dorian Ertymexx skrev 2009-09-06 18:04:41 följande: