• Petra 1972

Vilket tacotillbehör kan du inte vara utan?

Många äter ju tacos någon gång i veckan! Vilket tillbehör kan DU inte vara utan?

Jag skulle inte vilja äta tacos utan gräddfil eller crème fraiche! Men jag älskar guacamole!

• Svar på tråden Vilket tacotillbehör kan du inte vara utan?
  • k a t t a

Banan, som sagt, är ett måste! :)

• September09

Kul tråd! Äntligen ett viktigt ämne att reda ut!

GUACEMOLE!

......vilket gör mig lika förbannad varje gång det vankas tacos och affären endast erbjuder stgenhårda avocados. Vad göra?

• bebbelängtan
    fochf skrev 2009-08-30 16:37:48 följande:
    Har ni testat att ha smulad fetaost på tacos? Det är godast om man har den direkt efter köttfärsen så att den smälter.
    jag älskar fetaost.. o är beroende av tacos.. *L* det måste jag pröva... själv kan jag inte vara utan gräddfil o ananas.. det gör hela blandningen av resten av ingredienserna.. *dreggel*
  • Petra 1972
    September09 skrev 2009-08-30 18:11:02 följande:
    Kul tråd! Äntligen ett viktigt ämne att reda ut!GUACEMOLE!......vilket gör mig lika förbannad varje gång det vankas tacos och affären endast erbjuder stgenhårda avocados. Vad göra?
    Eftersom det är VIKTIGT med guacamole (hur det nu stavas?!) köper jag alltid avocado när jag handlar för att inte stå utan

Minitubs är godast!
  • Hallonblomman

Då jag inte gillar tacosås så är aioli ett måste. Förutom det så avokado o rödlök...

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥BF 090904 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Miss Maya

Jag tänkte också spontant gräddfil av någon anledning.

• Analoga

Köttfärsen kan jag inte vara utan

Men förutom den har jag svårt att rangordna tillbehören faktiskt; brukar ha ost, tomat, gurka, röd lök, creme fraiche paprika/chili, sallad, tacosås - men jag tror osten kommer efter köttfärsen i viktighetsgrad

• LondonAnnie

Jag tycker att sås och ost är ett måste till tacos

sambon kan inte vara utan sina jalapeno

• annca

Köttfärs kryddad på "rätt" sätt
    Salsa
    Nachcips eller tacocips
    Nån sorts grönsak, gurka, paprika, majs. Inget måste med alla, men gärna!  

Föredrar att ha till, men det funkar även utan: ost, creme fraish, tortillas, rödlök, guachamole.   

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Vilket tacotillbehör kan du inte vara utan?