• leia83

skræckslagen infør ivf

Nu har vi æntligen kommit igång med vår ivf behandling. Jag har gått på hormoner sedan 20/8 och det blir førmodligen æggplock på torsdag. Vi har førsøkt bli gravida sedan 3 år tillbaka och har ett ma bakom oss 2007. Sedan dess har ingenting hænt och nu ær både jag och min man livrædda att vi inte ska lyckas med hjælp heller. Tanken på att inte få barn ær lamslagande. Vi gråter ofta tilsammans nær vi tænker på vårt ængla barn som dog i min mage. Varfør ær livet så orættvist? hur ska vi orka ta oss igenom allt detta? hur skall vi øverleva om vi inte får några barn?

• Svar på tråden skræckslagen infør ivf
  • leia83

tack før ditt svar. Vi ær oførklarligt barnløsa så man har inte kunnat hitta något fel på någon av oss. Jag ær ny i hela denna svængen vad betyder ET och FET?

• leia83

aha tack så mycket.
    Vad hade ni før diagnos nær ni startade ivf?

• leia83

tack før ditt stød. skønt att få prata med någon som har gått igenom samma sak. Alla runt omkring mig blir gravida åt høger och vænster, jag vill bara skrika!!!
    Jag har blivit erbjuden en samtals kontakt men jag arbetar nætter och det ær svårt att få tiderna att gå ihop.
    Før tilfællet ær jag inne i en jætte djup svacka, det kænns som vi aldrig kommer att få bli førældrar och jag mår så dåligt så fort jag ser barn. Min man som alltid har tænkt possitivt innan har børjat bli uppgiven. Hur klarar man det??

• leia83

tack tusen gånger om før era svar. Jag var hos lækaren idag och på torsdag ær det dax att plocka æggen. hade ebar 5 st men hoppas så att det ræcker ..
    Vi har varit vældigt øppna gentemot alla om våra problem nær vi insåg att vi skulle ebehøva hjælp. Det ær lite svårt att førklara varfør man børjar bøla nær folk berættar att dom ær gravida annars.
    Idag pratade jag och min man en del kring våra rædslor med behandlingen och ett eventuellt misslyckande Før førsta gången uttryckte han en stark rædsla før exakt samma saker som jag. Det var verkligen skønt att kænna att vi ær två om detta.
    Men oj vad besvikna vi kommer bli om vi misslyckas.

• leia83

Denita: Jag plockade ägg 3/9 och fick ut tre st. I eftermiddag ska dom återföra ett av dom till mig. Dom har inte hört av sig till mig vilket innebär att äggen blivit befruktade som dom ska. Är dunder nervös. När ska du göra ET?

• leia83

Kusin Knase: Tack för din berättelse. Idag får jag tillbaka ett av mina ägg. Nu är jag livrädd för att inte bli gravid. Läkaren sa att min slemmhinna i livmodern ser super fin ut och att allt ser optimalt ut. Jag blev arg på honom att han sa så, då blir jag bara ännu mer besviken om det inte funkar. Min man har sagt att han tänker prata med min mage nu varje kväll from idag....ha ha ha tankens kraft kanske hjälper vem vet??

• leia83

tack. Det samma till dig. Skriv gärna och berätta hur det har gått.
    Vilken klinik går du på???

• leia83

öresundskliniken i malmö. OOOH nu håller vi tummarna för oss.

• leia83

denita: åååh jag beklagar vännen. Hur många ägg fick dom ut? Sa han vad det kan ha berott på? Ush jag förstår att det måste ha varit skit jobbigt. Men det är inte kört, ni har väl fler försök? nästa gång kanske dom kan göra en mickroinjektion??

Bara ett av mina tre ägg var av bra kvallite. De andra två fick kasseras, men ett simmar nu i min livmoder hoppas nu bara att det fäster.

• leia83

denita: Försök att hålla hoppet uppe, jag vet att det är svårt. Sörj det ni behöver nu och sedan är det nya friska tag. Det kommer gå bra ska ni se...

Svar på tråden skræckslagen infør ivf