• clexa

40+ och lyckats med ivf? Hur många försök krävdes innan ni lyckades?

Vill bara skicka ett stort "Lycka till" till er alla som är på g med era ivf:er i olika skeden. Ge inte upp!
    Idag fyller mitt "guldägg" 2 år, en liten kille som föddes som resultatet av en äggplockning och två år i "frysen". Jag hade många ägg som gick att använda och de återfördes allt eftersom, men efter två år så var det dags att få vara med om att det var två blå streck på stickan.
    Jag hade fyllt 41 när sonen föddes och enligt andra, skulle det nog inte gå, men vi hoppades och gav inte upp. På kliniken, CvL i Uppsala, var de hela tiden odelat positiva och pratade aldrig om statistik. Likaså min gynekolog på hemorten, hon peppade hela tiden.
    Jag var såå medveten om alla oddsen som talade emot oss, men uppskattade alla som peppade och höll tummarna för oss.
    Som kuriosa kan jag berätta att när så mitt, som det blev, sista grav.test visade positivt resultat firade mina kollegor - jag var nämligen ledig själv. Det kan man kalla support

Svar på tråden 40+ och lyckats med ivf? Hur många försök krävdes innan ni lyckades?