• Noncuro

40+ och lyckats med ivf? Hur många försök krävdes innan ni lyckades?

Hej kalimiero!

Jag säger åt skogen med statistiken. Den är trots allt bara siffror som är slumpmässiga och beskriver bara det ungefärliga läget.
    Jag är 41 år och skall påbörja mitt andra IVF behandling. Min klinik snackade aldrig om något 1 %. Det gjordes ett personlig utredning på mig och den visade sig att jag har 30% chans att bli gravid. (nu finns det ny teknik att beräkna en individuell chans att bli gravid). Det tror jag på och inte någon j***a statistik.

Ge aldrig aldrig upp så länge du själv tro på någonting...

Kram

• Noncuro
    callimero skrev 2009-09-01 09:54:37 följande:
    Xanni och noncuro - tack! Och ett stort lycka till nu noncuro, håll oss gärna uppdaterade om hur det går för dig.
    Det ska jag, jag lovar. Skall påbörja spraykur den 11 september och ÄP är beräknad v.42.

Hade jag trott på statistiken så hade jag aldrig än försökt överhuvudtaget. Så kan man resonera om man vill leva efter siffror och tabeller.
    Jag trottsar alltid alla tabeller och kurvor och så länge jag trivs med mina drömmar och mina val så kör jag så det ryker...

Jag är på din sida till hundra procent. Och f*n den som ger upp!!!!!
  • Noncuro

Hej Kalimiero!

Hoppas att du mår bra och håller fanan högt! Håller tummarna för dig och beundrar dig för din envishet...

Själv har jag blivit ruvare i fredags. (kommer ihåg att du ville veta hur det går för mig).

Fick insatt en tiopåängare enligt läkare. Han betonade att mitt ägg var av yttersta kvlitét och förekommer i sällsynta fall. Jag är så glad för det... Dock frågade han mig om jag vill sätta två ägg för att öka chanserna ytterligare (som under sista/första IVF. Då sattes två ägg av sämre kvlité men jag fick ett barn ) . Jag tackade nej. Vill inte ha tvillingar. Annat hade det varit om detta hände första gången, men nu känns det som att jag skulle aldrig orka med tvillingssgraviditet.

Test dagen den 31 oktober och jag tänker inte tjuvtesta. Vill inte ha för höga förhoppningar men jag hoppas ändå.

Tusen kramar till dig!

• Noncuro
    callimero skrev 2009-10-18 19:35:37 följande:
    Grattis noncuro! Tummar för ditt toppenembryo i magen. Själv har jag ÄP imorgon, nervöst för det finns bara 3 st i rätt stl.
    Oj oj oj.... I morgon! Lycka till, verkligen! Låt mig veta hur det har gått för dig/er?
    Jätte kram!
Svar på tråden 40+ och lyckats med ivf? Hur många försök krävdes innan ni lyckades?