• mammahärochnu

40+ och lyckats med ivf? Hur många försök krävdes innan ni lyckades?

Vi började försöka, sen utredning, var tvungen att gå ned i vikt före jag fick hjälp till ivf:en, gick ned i vikt, och har nu gjort mitt andra äggplock som bara resulterade i 2 ägg, 1 ägg fick jag tillbaka 28/8 och tro det el ej, testade positivt för första gången i mitt liv, efter 6 år och det 5:e provrörsförsöket är jag helt fantastiskt gravid i vecka 5 nu. Helt j-a otrooooligt, trodde inte min kropp fungerade, har endometrios och fyllde 40 i januari, så går allt bra har jag räknat ut i slutet av maj-10 får vi barn och då har jag hunnit fylla 41.

• mammahärochnu

Ska kanske berätta med tanke på ålder att ivf-kliniken (Landstingsförsök) hade stoppat mitt 2:a äggplock då jag hade fyllt 40 MEN då vi inte fått nån information om deras ändrade regler sa jag det o nån vecka senare fick jag brev från chefsöverläkaren som sa ja till ett sista äggplock, ja jag trodde inte det skulle ge oss fler chanser men glad blev jag. Det äggplocket gav oss denna ggn bara 6 ägg och tyvärr bara 2 ägg så jag visste att det inte skulle gå MEN, som jag tidigare skrivit, blev gravid och det 5:e ivf-försöket lyckades o är idag i v. 6+6 och än går allt bra förutom att jag mått SKIT sen 8 dgr efter testdag, illamåendet är inget att leka med o många dgr känner man sig helt döende.... men jag är glad att vi fick den andra chansen o i efterhand nu j-t glad att dom missade informera oss, annars hade det varit kört! Och vi har båda diskuterat tidigare att inte ta banklån o försätta sig i ekonomisk knipa för privata försök så- vi är mycket lyckligt lottade just nu.
    Så åter igen tjejer- GE INTE UPP!

Svar på tråden 40+ och lyckats med ivf? Hur många försök krävdes innan ni lyckades?