Hej igen TS.
Det känns som om tråden har börjat urarta lite sedan jag var inne sist. Anledningen till att jag ville tipsa dig om embryoadoption är att du skrev att din läkare på IVF kliniken har givit dig/er rådet att överväga äggdonation. Du skrev också att ditt förhållande är i kris och du inte vet om det kommer att hålla. Från min sida var det bara välmenat, med tanke på att fruktsamheten sjunker med åren (som du redan vet) och att det kostar ganska mycket pengar med IVF.
Av egen erfarenhet vet jag att det kan vara en svårt att ge upp tanken på biologiskt barn när man kör IVF men som adoptivmamma vet jag att det inte spelar någon roll. Däremot hade jag givit allt för att ha fått bära mina egna barn och själv föda fram dem, oavsett gener. De är helt ljuvligt underbara.
Vanlig adoption är i dag inget alternativ för den som är ensamstående, oavsett ålder. Även åldern har blivit en faktor som blir mer och mer avgörande för medgivande eller inte, är man över 40 och inte har gjort hemutredning eller stått i kö i flera år hos en organisation är det helt enkelt kört på den fronten, oavsett om man är gift och allt annat i ordning... Som sagt, mitt råd till dig var enbart av välmening.
Nu åter till din fråga: Vad säger din läkare där du gjort IVF? han/hon bör ha någon slags statistik att visa dig, både nationell och internationell.
Väl mött! och misströsta inte.
Hej så länge.