• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Writer

Kanske ska förtydliga Det såg alltså lite framtungt ut i kallsipperna, inget annat.

• Lithe

Fia 74 skrev 2009-09-02 18:01:38 följande:

Min lille kille på snart 4, Pappa din snopp ser ut som en navelsträng! (hi hi)
    Där försvann hans manlighet, haha
  • MINA GOA BARN

9 åriga sonen sa idag när vi skulle GÅ hem från skolan. (han var mycket trött efter skogsdag .m.m och ville bara få komma hem på en gång utan krusiduller. Han frågade alltså om vi skulle gå hem eller åka bil. Jag sa att vi går, - Det är patetiskt mamma.

Var får dem sådana "vuxenord" ifrån? Jag bara undrar? Vad svarar man? Jag blev häpen!

• Lithe

Min pojke som blir 4 i november satt med sitt nintendo DS och plötsligt nös han och under tiden jag hämtade papper säger han: -Mamma, det är glittrigt på skärmen.

(Salivstänket såg glittrigt ut)

• Ann R

Vår 4-åriga dotter häromdagen:

Mamma när V (jämnårig pojke hon leker med) visade mig sin snopp såg jag snoppens hjärna.

V är inne i en period där han väldigt gärna vill förevisa sina behag, för den som vill titta, vilket dottern gärna vill.

tänk jag har ibland undrat om det är där hjärnan sitter på män

• jelena2

Ann R skrev 2009-09-07 19:40:00 följande:

tänk jag har ibland undrat om det är där hjärnan sitter på män
    Vem har inte undrat det ibland??
  • Linnpinn

Sonen sa i morse: -Mamma, ibland blir jag så trött att jag inte orkar sova

En annan gullig sak sa han häromdgen när vi tittade på ett kort med grisar. Det fanns smågrisar med på bilden och han börjar förklara: - De små grisarna kallas för grisk...grisp...han stakar sig och klämmer till sist i med...de kallas för grispuddingar!

• Underbara ungar

Jag har varit o klippt mig idag, ny frissa. Lite kortare än innan o så blev det lugg.
    Hämtade barnen på dagis precis som vanligt varvid barnen inte riktigt kände igen sin mamma...
    Axel, 4 å,r utbrister då; Mamma?! Varför ser du ut som en annan mamma?

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bebis i magen BF 1oo119
  • Underbara ungar
    Fia 74 skrev 2009-09-02 18:01:38 följande:
    Min lille kille på snart 4, sa nyligen dessa pärlor:- Pappa när bara Storebror fanns hos er, så lekte jag och lillasyster i din pung!(Vi brukar säga att dom var frön i sin pappas pung innan dom kom in i mammas mage).- Pappa din snopp ser ut som en navelsträng! (hi hi)
    Hihi
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bebis i magen BF 1oo119
  • MINA GOA BARN

Mina små tvillingar har varit till frissan idag. Min flicka frågade nu ikväll om hennes hjärna var borta? - Nej, varför frågar du så undrade jag?. _Men mamma, frissan har ju klippt bort min hjärna idag!
    -Nej du Gullebulle sa jag, frissan klipper bara lite av ditt hår som växer ut igen.
    -Jaha, svarade hon då.
    Jaani, vad säger man? Vilka tankar dem får våra små monster!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!