• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Lithe

Hahaha, det är knappt så jag vet vad det betyder...!

Jag har en kille som blir 4 i november och han är lite lillgammal emellanåt:
    Han "lagade mat" och sa plötsligt med högfärdig röst: -Vad sägs om lite paj?

• Lithe

Jag och min son satt och år frukost när katten plötsligt kommer fram och jamar och har sig. Han är en väldigt pratig katt så det är inget konstigt med det. Min son säger då:
    -Vad är det kissen? Behöver du bajsa?

Jamar man då?

• Lithe

Fia 74 skrev 2009-09-02 18:01:38 följande:

Min lille kille på snart 4, Pappa din snopp ser ut som en navelsträng! (hi hi)
    Där försvann hans manlighet, haha
  • Lithe

Min pojke som blir 4 i november satt med sitt nintendo DS och plötsligt nös han och under tiden jag hämtade papper säger han: -Mamma, det är glittrigt på skärmen.

(Salivstänket såg glittrigt ut)

• Lithe

Jag pratade med min pojke som fyller fyra i november om vad man ska göra när det brinner. Jo, han visste att man skulle springa ut och så sa jag till honom att man absolut inte får gömma sig. osv osv. Efter lite prat så säger han:
    -Men om dörren är låst då?
    - Då får du hoppa ut genom ett fönster.
    - Ja, och du med mamma!
    - Ja.
    - Så får du stoppa dina glasögon i fickan!
    - Varför?
    - Så de inte brinner upp!
    - Ja, okej.
    - Och har du en dragkedja så får du stänga den.
    - Vilken dragkedja?
    - På fickan!

Det blev en så konstig fokusering på mina glasögon helt plötsligt, sen när jag sa att om det är väldigt rökigt så ska man krypa fram då började han fantisera om att han skulle ta på sig sina simglasögon och snorkel så kunde han andas ordentligt tyckte han.

• Lithe

Jag och sonen lekte med lego, allt hans lego var utspritt över hela golvet och vi byggde och byggde.
    Han hittade en legobit som han hade letat efter och av någon anledning tyckte han att det var jag som hade hittat den åt honom så han blir då jätteglad och säger tack mamma för att du hittade denna, den har jag letat efter. Kommer sedan fram till mig och ger mig en jättekram och säger: -Tack mamma, åååh, vad stolt jag är över dig!

Han vet nog inte riiiktigt vad stolt betyder.... hihi...

• Lithe
    Scrumptious skrev 2009-09-13 21:46:07 följande:
    Vi bor i England sa barnen mixar svenska och engelska och ganska roliga ord kommer ut "Den fitta inte" (passa och fit) "Kan vi svimma" (simma och swim) "Ar supen varm" (soppan och the soup)
    Hahaha, det kan bli ganska knasigt...
  • Lithe
    sprättan1 skrev 2009-09-28 17:43:37 följande:
    när min dotter var ca 1 år och 9 månader badade hon med sin pappa i badkaret (nakna) Pappas snopp "flyter" väl upp lite till ytan och tjejen säger helt neuralt -akta bajskorven pappa. Jag ska sitta där. =)
    Hahahaha! Mina tårar rinner!
  • Lithe

Jag väcktes i morse av att sonen kommer och säger att han har stopp i halva ena näshålan. Pekar och säger; den, titta!

Lite senare när han står och kissar så säger han; mamma när jag gjorde så här (böjer sig framåt) så kunde jag andas igen, fast det skramlar lite fortfarande. (Lite snorigt)

• Lithe
    Zaria skrev 2009-10-27 10:32:34 följande:
    Härmodagen stod jag i duschen och sonen kom in (4 år) och satte sig på toastolen för att prata lite han: jag är fiiiin mamma Jag: ja det är du, och jag med =) han: *kikar in i duschen* -nej mamma, men om du tar på dig kläder och ett halsband blir du fin du med... Tack för den =)
    Haha, hade du en bra dag efter det?!
  • Lithe

Jag är gravid och är bara i v.5. Jag har valt att berätta för sonen redan ändå pga att jag fick ett missfall i mitten av graviditeten och han har längtat efter en "ny" bebis sedan dess.
    När jag berättade så sa jag att vi inte ska berätta för någon utan det ska vara vår hemlis.
    När vi kommer till dagis så rusar han fram till kompisarna vid ett bord och är väldigt exalterad. Han är på väg att berätta för kompisarna och det blir lite så här: Vet ni?! Vet ni!? Eeehhh, min mamma har.... ni får inte veta vad min mamma har!
    Han kom på mitt i meningen att han inte skulle berätta, tyckte det var så roligt.
    Kompisarna såg ut som frågetecken, haha.

• Lithe
    Annamamman skrev 2009-11-06 10:25:47 följande:
    Morfar säger till Tim att han är en gnälleröv, "Min rumpa gnäller inte!" Svarar Tim! Nyss hemkommen från mormor o morfar ropar han inifrån toan på bred skånska "Jag skiter!" 3 år gammal! Var ska de sluta...
    Haha, det påminner om min son.
    Jag bor i Göteborg men kommer från Helsingborg. Min son (4) älskar att härma mig fast ännu värre. Han gör den väldigt bred och så går han runt och pratar så.
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!