Inlägg från: bibizaza |Visa alla inlägg
  • bibizaza

Vi som vill ha ett + i september!!

Vi som vill ha ett {#lang_emotions_plus} denna månaden är:

{#lang_emotions_flower}

Päronsplit BIM 6-8/9 Försök 3, Första barnet

Clearwater
    BIM 7/9 Försök 13, Första barnet

Kamikazee
    BIM 11/9

Angeni BIM ca 16/9 Andra försöket, Andra barnet

Familjen Rockström BIM 17/9 Försök 2, Andra barnet

2 barns mamma84 BIM 18/9 Försök 3, Barn tre

Stina 85, BIM ca 19/9, Försök 2, Andra barnet

misa85 BIM ca 19/9

Svampp, BIM ca 21/9 Försök 1, Första barnet

Förväntansfull0406 BIM Ca 23/9 Försök 12, första pergo kuren. Barn tre

Mary 0280 BIM 23/9 första barnet, första pergokuren

MrsMoss BIM ca 26/9 Försök 10, Andra barnet

Lia27 BIM 26/9 Försök 1 efter MF2/8,Första barnet

Majjssan BIM ca 28/9 försök 23 4:e barnet 1:a Pergokuren

Puchiko Bim??? första barnet. (mens har inte kommit igång)

{#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_gravid} Gravid{#lang_emotions_gravid}

Marleen BIM 7/9 Försök 1

• bibizaza
    Nallebjörnis skrev 2009-09-06 10:34:01 följande:
    ida gick ja in i trimester 3.. 92 dagar kvar... imorgon 3 mån... *gulp*
    gud vad spännande. Jag kommer ihåg hur det känndes. man blev bara större och större, och dagarna blev färre tills man skulle få se sitt barn. Det är en helt underbar känsla när man håller barnet i sin famn första gången...man kan inte riktigt förstå att det har legat inne i ens mage så länge. Allt kommer att gå super för dig!!!! Kram
  • bibizaza

Hej allihopa!!

Hoppas det står bra till efter helgen...sonen är sjuk här, men är på bättringsväg. Va lite hostig på dagis i fredags och så kom febern på kvällen. Har varit helkass hela helgen, så han är hemma idag från dagis. 

Päronsplit och Clearwater hoppas verkligen på att ni skall fylla ut gravid-listan och inte hänga med till nästa månad!!

Själv känns det som att man aldrig kommer bli gravid igen. Jag vet att det troligtvis inte är så, men det känns verkligen hopplöst. Pratade med mamma om det. Hon sa att längtan efter ett till barn är lika stor som längtan efter sitt första barn. Det spelar ingen roll ifall man har barn sedan innan...längtan finns där lika påtaglig iallafall. Och det stämmer verkligen.
    Är överlycklig och tacksam för att jag har min son, och får vi bara honom är jag glad för det. Men jag känner ändå en saknad efter ett barn till. Och som det känns nu....blir det aldrig våran tur? Vi har ju varit oskyddade så länge, även om vi inte har försökt skaffa barn aktivt, och nu snart 10 försök. Eller 7 helhjärtade försök iallafall. Trodde eftersom man har barn sen innan att det inte skulle bli så svårt..men men. Man försöker hålla hoppet uppe, men ibland kan man inte lura sig själv.

Sorry för mina dystra ord Försöker vara possitiv mestadel av tiden, men det kommer över en ibland. Men nu skall vi blicka framåt mot ÄL och verkligen hålla tummarna denna månaden. För mig och för alla goa vänner här!!!!{#lang_emotions_heart}

Majjssan
    hoppas verkligen att det funkar för dig denna månaden med Pergo..det är verkligen din tur nu, och jag håller massor av tummar för dig min vän!!

Förväntansfull: Kom tillbaka!!!!!!!!!!!!!!! Saknar dig massor, och hoppas att ni fixar datorn snart.

• bibizaza
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-07 14:56:05 följande:
    Jag sätter min stämpel på dessa ord. Saknaden är minst lika stor även om man har barn sedan innan. Alla mina vänner hejjar på oss nu, jag sa till dom att blir jag inte gravid nu så sjukar jag mig från jobbet i två-tre veckor nästa månad för att bara ligga i sängen med gubben min *haha*Kan tro jag saknat dig, men NU e jag tebax!
    Hej darling!!! Härligt att du inte hade glömt av oss här Fy att du mår så dåligt...hoppas att du får något trevligt för allt det onda..en bebis kanske?
    Har allt gått bra med flytten? Är ni någorlunda i ordning? Underbart att ha dig tillbaka iallafall!!! Kram
  • bibizaza
    Kstina skrev 2009-09-07 16:51:10 följande:
    Testade minus igårJag tar nog LÅNG FL paus nu. Pallar inte stressen att bli gravid
    nej va tråkigt!! Är du på BIM eller...ser inte att du står med på listan denna gången.
    Jag förstår precis hur du känner med FL-pause och allt. Man blir så ledsen och uppgiven, och tror att man aldrig skall bli gravid. det händer oss alla. Men det sköna är ju då att det finns dessa goa tjejer (som här i denna tråden ) som stöttar en och förstår. Så när du känner att du vill "komma tillbaka", så finns vi här för dig ifall du vill snacka, ok!!? Massor av kramar vännen
  • bibizaza
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-08 15:36:13 följande:
    ja ca två-tre veckor nu...antingen mens eller ett fett pluss.....synd väntan e såååå lång!
    Spännande, spännade!! Kul att det var så possitiva besked hos läkaren..det måste kännas kanon! Hoppas verkligen att det tar sig denna gången...det är du värd.

Själv börjar vi komma tillbaka till normalitet efter sonens förkyldning. Han är lika busig och bråkig som vanligt, så jag anser att han är frisk Blir dagis imorgon. Sen blir det en visit till Borås i helgen.

Annars händer det inte så mycket, är och kollar och letar varje dag efter jobb, men det ser helt dött ut. Jag känner mig helt.......ja inte som mig själv. Jag vill verkligen hitta ngt som jag kommer att trivas med, och som passar mig. Men hur fan tar man sig till??!!

Och så är det problem med pizzerian..min man och hans partner kommer nog inte så bra överens längre och vill inte jobba ihop längre. Men vi kan inte köpa hans del, och han kan inte köpa våran. Så då skall dom kolla efter någon annan att köpa hela. Men vad skall vi göra sen då?? Vad skall Mohamad göra?? Känns som att inte tänker igenom detta. Och jag har väll lite att säga till om...eller. Hur lätt kommer han att få jobb. När inte jag kan hitta ngt så blir det ju ännu svårare för honom. Min högsta önskan nu är att vi får dessa pengar vi behöver, på ngt sätt, och köper ut den andra killen. Sen jobbar vi där ihop. Eller säljer den och kollar på något annat ställe vi kan ha ihop.
    Ja allt känns så jävla jobbigt just nu, och jag ser hur oerhört dåligt Mohamad mår. Men han vill inte prata mer om detta, och han är väll inte den som vräker ur sig allt han känner och tänker på i vanliga fall heller, för den delen. Men jag känner bara att jag vill hjälpa honom, och finnas där för honom. För som han har det nu, förstår jag honom att han inte vill jobba ihop med den andra mannen längre.

ja det blev långt såg jag Men jag var bara tvungen att skriva av mig till ngn...kram
  • bibizaza
    Trollmamma till 4 skrev 2009-09-08 15:56:22 följande:
    va tråkigt att dem inte kommer överens men om ni köper något ihop eller om det ordnar sig på annat sätt så kanske din make får bättre arbetstider så ni får mer tid ihop Jag tror det kommer att gå finfint för eran del Kram
    Ja skulle vi köpa det så kunde man anställa någon att jobba kanske 2 dagar i veckan så han kunde vara ledig. Men det finns för tillfället ingen chans att vi kan köpa ut honom. Ja det är jätte tråkigt att det inte funkar, men det är nog svårt att vara vänner och jobba ihop. Och samtidigt att vara 2 familjer som skall dela på pengarna, blir inte så mycket som man kanske vill/behöver. Räcker jätte bra till 1 familj, men men...
    Ja vi får hoppas att det löser sig på ngt sätt, men det är alltid ngt som man skall oroa sig för
  • bibizaza
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-08 18:37:32 följande:
    åhh vilket skit! jag skrev ett långt inlägg till dig mrsmoss....men allt försvann....mitt jävla internett e skit! det kopplar ner HELA tiden
    Typiskt Jag vet hur det är, har hänt mig innan med, sååå irriterande. Hoppas att du orkar skriva om det..blir ju nyfiken va du har att säga lilla mig
  • bibizaza

Vi som vill ha ett {#lang_emotions_plus} denna månaden är:

{#lang_emotions_flower}

Päronsplit BIM 6-8/9 Försök 3, Första barnet

Clearwater
    BIM 7/9 Försök 13, Första barnet

Angeni BIM ca 16/9 Andra försöket, Andra barnet

Familjen Rockström BIM 17/9 Försök 2, Andra barnet

2 barns mamma84 BIM 18/9 Försök 3, Barn tre

Stina 85, BIM ca 19/9, Försök 2, Andra barnet

misa85 BIM ca 19/9

Svampp, BIM ca 21/9 Försök 1, Första barnet

Förväntansfull0406 BIM Ca 23/9 Försök 12, första pergo kuren. Barn tre

Mary 0280 BIM 23/9 första barnet, första pergokuren

MrsMoss BIM ca 26/9 Försök 10, Andra barnet

Lia27 BIM 26/9 Försök 1 efter MF2/8,Första barnet

Majjssan BIM ca 28/9 försök 23 4:e barnet 1:a Pergokuren

Puchiko Bim??? första barnet. (mens har inte kommit igång)

{#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_gravid} Gravid{#lang_emotions_gravid}

Marleen BIM 7/9 Försök 1

• bibizaza

Tack för dina råd My. Jag vet inte ifall det skulle hjälpa att dom pratade med ngn. Dom har ju en revisor, men jag tror inte dom snackar med han om detta. Och om jag skall vara helt ärlig så vill inte Mohamad jobba med honom mer, och det kanske är samma sak från det andra hållet. Dom litar inte på varandra till hundra procent, som jag har förstått det iallafall, och jag tror att dom är väldigt trötta på varandra. Jobba varje dag ihop under snart 2 år...tröttsamt.

Jo jag förstår va du menar att man kanske inte skall jobba ihop, men jag skulle ju inte vara där hela tiden Kanske hålla på med lite andra delar såsom reklam, leverantörer mm. Men jag tycker att det skulle vara underbart, och det är en dröm vi har haft i många år att ha ett familjeföretag. Men jag är säkert naiv, kommer säkert sluta i skilsmässa, haha

Jag skall nog ta att kolla upp lite kurser iallafall..som börjar efter nyår kanske. Det vore inte helt tokigt. Och vården har jag givetvis tänkt på, har jobbar med det under ett bra tag, men man kan inte söka ngt nu utan att man skall ha den och den utbildningen, och arbetat innom yrket så och så många år. Vilket jag givetvis inte tycker är fel. Finns de som utbildar sig under många år, och tar lån mm så visst skall dom ha förtur. Menar bara att det är så svårt att pröva på ngt nytt eller komma in på ett nytt jobb. Handeln står ju helt stilla nu. Finns ju inga lediga jobb annonserade någonstans. Och det är ju det jag har jobbat med under dom senaste 10 åren. Men jag tror säkert att det löser sig...annars flyttar jag ner till dig, ok!!

Svar på tråden Vi som vill ha ett + i september!!