• misa85

Vi som vill ha ett + i september!!

Vad roligt att så många plussar =) Själv väntar jag på ÄL fortfarande, har haft svagt streck i flera dagar nu, men inget lika starkt... väntar o väntar...

• misa85

Alltså nu har jag testat igen och nu är strecken på ÄL-testet nästan borta. Men jag har aldrig haft lika starka... betyder det att jag inte har nån ÄL denna månad eller?

• misa85
    Clearwater skrev 2009-09-08 09:23:45 följande:
    Hej tjejer! Jag har testat både igårkväll och imorse och negativt på båda. Åhhhhh vilken tid det ska ta att få till en bebis! Morr morr.
    När har du BIM? Så länge du inte fått mens finns det chans ju =)
  • misa85
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-09 20:21:48 följande:
    vi sexa igår, visst måste det räcka!!!?? och så givetvis i morgon med, eller borde man gför det idag med?? men hon gyn sa att varannan dag räcker, simmarna ligger tydligen där och väntar, så skönt att ha äl avklarad snart, så man kan gå vidare till nästa steg.... ett fett
    Håller tummarna för dig =)
  • misa85
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-10 20:04:21 följande:
    det ser vi fram emot inte mycekt till rörelse i tråden får jag säga...
    Jag har inte kunnat komma in familjeliv på hela kvällen.. sååå frustrerande!
  • misa85

Nu har jag testat 12 dagar med ÄL stickor, har fått svaga streck i 8 dagar och helt plötsligt inget streck... vad betyder det? Jag borde haft ÄL förra helgen... jag blir så förvirrad...antar att det inte blir nåt denna månaden.

• misa85
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-16 21:29:40 följande:
    Hallå brudar....hur mås det?? lugnt i tråden idag? SJälv sitter man med en konstig molande mensverk av nått slag...det går väl åt helvete igen. Men men.
    Jag har också någon konstig mensvärk, det känns precis som om mensen är på väg :( Fast isf borde jag verkligen inte haft ÄL i söndags...
  • misa85
    Puchiko skrev 2009-09-18 12:20:56 följande:
    vad bra att fröknarna erkände sitt fel och rättade till det. Hoppas det går bra att lämna honom efter helgen oxå =) Va duktigt av dig att gå ner så mycket!! Kram
    Bra gjort med vikten! Håll i!
  • misa85
    bibizaza skrev 2009-09-18 19:59:22 följande:
    ja jag hoppas att dessa 12 kilo skall göra ngn skillnad iallafall. Jag har ju turen som fortfarande har mens och Äl..inte alla tjocka som har det Mohamad köpte ett kinesiskt (tror jag det är) naturpreparat i Libanon..man tar ett piller varje morgon innan frukost. jag svär..jag känner ingen hunger!! Eller avsevärt mindre iallafall. Så jag äter, men i mindre portioner, och bara ytterst lite av bröd, pasta och potatis. Mer frukt, vatten och fullkorn. Jag känner inget sötsug, så det har ju inte blivit godis och andra söta saker heller. Det känns jättebra. Men han köpte bara för 40 dagar (va svindyrt), och jag har bara ca 10 dagar kvar. men jag känner ju att magsäcken har krymt, så det är ju bra. Går även promenader nu när lillkillen är på dagis. har ju en laddning med naturdiet hemma, så jag kör nog på det när dessa är slut. Jag hoppas verkligen att detta är månaden för oss. men jag vet ju att i missade ÄL lite, då jag var i Borås, men det kan ju ha blivit ngt dagen innan jag åkte eller när jag kom hem. Who knows? Hoppas verkligen att det inte är mens-symptom du känner. Vi håller tummarna att det är graviditet symptom!!!!
    Super bra att du äter mindre och inte har sötsug! Om jag får komma med ett litet tips (är utbildad kostrådgivare) så börja INTE med naturdieten nu när du äter mat i små mängder (som är super bra!). När du slutar äta kommer inte kroppen att förbränna fett längre, du kommer binda vätska på ett annat sätt vilket gör att du kommer gå upp i vikt/kroppsstorlek när du börjar äta vanlig mat igen.

Hoppas du inte tar detta som kritik, det är bara tips!
    Lycka till! Du är duktig! Kram
  • misa85
    bibizaza skrev 2009-09-19 12:06:41 följande:
    Nej herregud, jag tar det absolut inte som kritik! Det är bara det att jag vet att när man håller på med VLCD så går man ner mycket i vikt, och fort. Det är ganska skönt och motiverande att göra det när man är stor. hade jag bara haft 10 kg att gå ner så hade det varit lungt. men nu är det lite mer. Och jag vet att det funkar då jag gjort det innan. men jag sitter ju med samma vikt igen, så det har ju inte fungerat i det långa perspektivet Nej nu skall vi inte prata om min vikt mer...blir ju generad, haha. Känner fortfarande av lite mensvärk, och jag tycker att det är alldeles för tidigt. Hoppas verkligen att detta är månaden för mig. Och så många andra med!!
    Jag förstår hur du menar. Det är för att du tappar vätska som man rasar i vikt =)

Lycka till iaf, oavsett.
    Jag har också haft mensvärk, men än så länge ingen mens =)
  • misa85
    Svampp skrev 2009-09-21 11:59:56 följande:
    Jag antar att jag inte är med barn. Fått minus på stickan iaf. Ingen mens än, men har haft lite mensvärk och så, så antar att den kommer under dagen... trist, men inte mycket annat att vänta när jag inte ens hittat nån äl. Funderar på att tempa nästa månad för att se om jag får mer klarhet i vad som händer i kroppen... Hur går det för er andra som haft BIM i dagarna? Puchiko: Spännande! Undrar vad din kropp har för sig!
    Jag testade idag, fick negativt! Men men så länge ja inte får mens finns det kanske hopp!
  • misa85
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-23 19:42:29 följande:
     Vet ni tjejer, Min mens kom inte idag..... (det stämmer inte på listan då äl kom innan) Jag testa super starkt för exakt två veckor sedan idag, vet inte om ägg släppte mycket senare för då kan bim vara i morgon, och det skulle dock inte förvåna mig baara för det. Inga symptom ALLS!, endast en anings öm i brösten, det kan man ha innan mens med. De flesta som plussar har ju en hel lista med symptom. Men nu har jag verkligen hopp, detta har inte hänt mig på hela detta året vi försökt, att mens inte kommer exakt den dagen jag test pos med äl sticka. Nu får ni fanimej hålla tummarna för mig/oss!!
    Jag håller tummarna! Har du testat nåt?
  • misa85
    Förväntansfull0406 skrev 2009-09-24 09:10:24 följande:
    Hej gumman. tack för ditt stöd och alla era andras, men det gick åt helvete, e hemma från jobbet idag kärring fan kom kl fem i morse, vakna av den grymmaste smärtan sedan albin föddes. Sprang in på toa. Sen satt jag där och mådde illa och hade ont. Well well nu får man på det igen, men vilken jävla besvikelse.... Ja vill me vara gravid!!!
    Stackare. Du kommer bli gravid! Jag håller tummarna för dig!

Själv känner jag också att hoppet är ute, fick även jag mens imorse... det är så ledsamt....
  • misa85
    Nallebjörnis skrev 2009-09-29 13:33:56 följande:
    nu har ja kommit hem igen... hann aldrig berätta igår att ja vakna med väääärldens smärta  ryggen... ja tänkte väl att ja kanske hade sovit konsigt och en nerv kommit i kläm men det blev bara värre och värre tillslut så ringa ja BM som sa till mig att ringa till förlossningen... ringde till förlossningen som sa att ja ringt fel och det borde min BM veta utan ja skulle ringa till Spec mvc.. jaja kärring ge mig numret ist tänkte ja väl... så ringde dit... vid denna tidpunkt hade ja så ont att ja inte kunde hålla tårarna tillbaka... fick åka in på en gång sambon skjutsa mig.. dom ville skicka en ambulans men ja sa nej... kom in och fick ta blodtryck och urinprov... sen fick ja lyssna på¨Grodan och allt lätt super bra det var ju skönt iallafall... nu hade ja fått mera ont och bara grät och grät ingen ställning hjälpte utan hade ja kunnat sluta andas då hade ja gjort det så ont hade ja... sambon fick säga till mig att ja var faktiskt tvungen att andas ju... för ja låg och höll andan... fick göra UL på njurarna och det visade at båda var utvidgade och inte kosntigt att ja hade sååå himla ont.. fick komma upp på en avd och fick smärtstillande och ligga kvar över natten... ja bestämde nu i fm att ja kunde ju lika gärna åka hem och knappra piller som att ligga där så nu är ja hemma igen *skönt* sorry blev lite långt...
    Ucha, men hur mår du nu då? Hjälpte pillren?
Svar på tråden Vi som vill ha ett + i september!!