bibizaza skrev 2009-09-18 19:59:22 följande:
ja jag hoppas att dessa 12 kilo skall göra ngn skillnad iallafall. Jag har ju turen som fortfarande har mens och Äl..inte alla tjocka som har det Mohamad köpte ett kinesiskt (tror jag det är) naturpreparat i Libanon..man tar ett piller varje morgon innan frukost. jag svär..jag känner ingen hunger!! Eller avsevärt mindre iallafall. Så jag äter, men i mindre portioner, och bara ytterst lite av bröd, pasta och potatis. Mer frukt, vatten och fullkorn. Jag känner inget sötsug, så det har ju inte blivit godis och andra söta saker heller. Det känns jättebra. Men han köpte bara för 40 dagar (va svindyrt), och jag har bara ca 10 dagar kvar. men jag känner ju att magsäcken har krymt, så det är ju bra. Går även promenader nu när lillkillen är på dagis. har ju en laddning med naturdiet hemma, så jag kör nog på det när dessa är slut. Jag hoppas verkligen att detta är månaden för oss. men jag vet ju att i missade ÄL lite, då jag var i Borås, men det kan ju ha blivit ngt dagen innan jag åkte eller när jag kom hem. Who knows? Hoppas verkligen att det inte är mens-symptom du känner. Vi håller tummarna att det är graviditet symptom!!!!
Super bra att du äter mindre och inte har sötsug! Om jag får komma med ett litet tips (är utbildad kostrådgivare) så börja INTE med naturdieten nu när du äter mat i små mängder (som är super bra!). När du slutar äta kommer inte kroppen att förbränna fett längre, du kommer binda vätska på ett annat sätt vilket gör att du kommer gå upp i vikt/kroppsstorlek när du börjar äta vanlig mat igen.
Hoppas du inte tar detta som kritik, det är bara tips!
Lycka till! Du är duktig! Kram