Inlägg från: sörjer |Visa alla inlägg
  • sörjer

Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6

Grattis Ström, så skönt att det gick bra! Vi hade en läkare på KUB och jag tror det var en vanlig BM på RUL.

3 veckor sen Gizmo kastrerats nu och han har blivit valp igen. Biter i kopplet och får fnatt efter att han bajsat. Verkligen inte vad jag var ute efter. Hoppas det går över... Antar att han måste ersätta luktandet och revirpinkandet med någon annan aktivitet.

• sörjer

Tjej84, vad jobbigt. Det är skit att man ska behöva oroa sig för pengar också fast man har ett sjukintyg. Jag jobbar fortfarande heltid och får ont i ryggen nästan direkt. Visst har jag höj- och sänkbart skrivbord, justerbar stol osv men vad gör det när man får ont hur man än varierar sin ställning. Jag mår bäst när jag är uppe och går, men det är ju lite svårt att ta med sig datorn och jobba gåendes.. Vill dock inte slösa på FP så jag härdar ut

• sörjer

Vilken söting campari. Nappen ser enorm ut! Har du mycket ont fortfarande efter förlossningen? Vad säger vovven om att ha blivit storebror?

• sörjer

Ström, jag skulle inte heller vaccinera mig innan RUL. Det är ju främst febern man får se upp med när det gäller influensa i tidig graviditet och jag hade ju hög feber länge just under den kritiska veckan och det verkar ha gått bra ändå (ta i trä).

Jag och sambon har vaccinerat oss idag! Känner inga biverkningar än. Men de flesta verkar ju få dem dagen efter vaccineringen så vi får väl se om jag orkar masa mig till jobbet imorgon. Skönt att sambon har grundskyddet nu också så vi inte behöver oroa oss för att han tar med sig influensa till förlossningen och strax efter.

Mialid, var Tilda tidig eller sen? Jag börjar få liknande tankar. Allt går ju inte att se på RUL och vi har inte heller gjort några fler UL med den dyra maskinen där allt inte är suddigt.

Idag tog det jättelång tid för BM att hitta hjärtljuden. Hon blev nervös.. Jag hade känt sparkar strax innan så jag var rätt lugn men tanken att han skulle vara död drog förbi några gånger. Jag är helt inställd på att få gå över tiden. Kommer få panik om det startar innan BF. Vi är inte redo. Jag måste bestämma hur länge jag vill jobba nu. Funderar på att jobba till veckan innan BF.

• sörjer

Har haft 39 graders feber i 3 dagar nu.. Ska åka in på förlossningen.. Tänker INTE ta nästa spruta så länge jag är gravid i alla fall.

• sörjer

Jag är hemma igen. Har legat inlagd, med svininfluensan! Jag måste ha blivit smittad på mvc. Infektionsläkaren sa att de fått in flera influensa fall med folk som nyss vaccinerats så tydligen kommer det dit sjuka människor och smittar ner de som håller på att vaccineras. Höjden av ironi! Jag har fått en massa tamiflu nu så skulle bebisen få något fel så finns det hundra saker att skylla på så mycket som det experimenterats på honom under graviditeten. Ett under om han kommer ut frisk.

Det är inte kul att få svinis i v 35 kan jag tillägga. Om jag inte hade varit gravid hade det varit en baggis men när lungorna ligger ihoptryckta från alla håll och revbenen värker som om det sitter en 150 kg gubbe på bröstet så vill man inte vara med längre. Skulle aldrig klara att föda sjuk. Tur att jag inte fick en massa sammandragningar. Då hade jag fått panik!

• sörjer

Mialid, underbart! Stort grattis. Jag ska också ta EDA (så fort jag kan). Skönt att allt gick bra

• sörjer

Ström, ja EDA är förkortningen för epidural. Jag går fortfarande ut med hunden (tack vare halti) och det går hyfsat bra även fast det är halt. Hade en period när jag trampade snett och fötterna vek sig ofta men nu går det bättre! Det tråkigaste är ju vädret. Mörkt hela tiden och vovve är mörkrädd

Tjej84. Hoppas du har en lugn och fin årsdag.

Det bränner som bara den under revbenen. Nu får magen allt ta och sjunka ner lite! Jag har ont dygnet runt och under natten hostade jag sönder någon muskel i magen så nu gör det ännu ondare där uppe. Känner mig som ett levande blåmärke.

• sörjer

Ström, grattis till lyckat UL! Nu kan du slappna av lite.

Nu har jag bara 1,5 vecka kvar på jobbet, jippie! Ska vara hemma två veckor innan BF och fixa i ordning allt.

• sörjer

Tjej84, nä. Alla bebisgrejer ligger i sina förpackningar ännu och vi har fortfarande lite grejer kvar som ska köpas in. Ska tvätta alla kläder och sängkläder och ställa i ordning spjälsäng, skötbord m.m. när jag är ledig (och har städat lite). *mys* Antar att det är lättare när man redan har ett barn. Då har man ju mycket hemma i förrådet som man kan rota fram

• sörjer

Jättefina var de, Malin! Tänk att Edvin redan kan gå! Vad tiden går snabbt.

Hoppas alla i tråden mår bra! Jag har första föräldralediga dagen idag. Har målat spjälsängen svart och silver i helgen.

• sörjer

Molla, ja, det är ju många fördelar och nackdelar att ta ställning till. Har du bestämt dig om du ska fortsätta studierna?

Det känns helt overkligt att det nu är mindre än en vecka till BF. Har det ganska kämpigt här hemma med Gizmo, sammandragningar och foglossning. Han blir så lätt understimulerad och jag orkar verkligen inte gå några skogspromenader med honom och Magnus har fullt upp med att fixa och dona hemma när han inte jobbar så honom får man ingen hjälp av alls när det gäller sånt. Det kommer bli kämpigt de närmaste månaderna innan vi alla har anpassat oss.

Tjej84, hoppas alla mår bra och är friska nu. Tror du det var grisen?

• sörjer

Jag har inte jättemycket sammandragningar och det är ju rätt skönt. Lillebror är fortfarande väldigt aktiv och ibland gör det riktigt ont när han håller på och röjer runt nära livmoderhalsen. Tror nästan han försöker ta hål på hinnorna själv. Har fortfarande mycket kvar att fixa hemma men det viktigaste är i ordning och inhandlat så det blir ju ingen katastrof om han kommer nu men han får gärna vänta en vecka till. Oroar mig lite för smärtlindring och sånt. Jag hade tänkt använda vetekudde hemma men lillebror är så känslig för allt så jag tror inte det kommer funka att ha på något varmt eller kallt på magen. Han kommer få fnatt.

bejbybåm, då börjar det ju närma sig för dig i alla fall. Jag tycker att tredje trimestern gått snabbt. Ni har säkert mycket fixande hemma kvar om ni nyss flyttat så jag hoppas tiden går snabbt för dig med så du inte hinner oroa dig så mycket.

Mialid, hoppas att Ebba får hålla sig frisk i vinter. Det är ju så mycket med svininfluensa och allt och läskigt med fullbelagda infektionsavdelningar men man får hoppas att de prioriterar bebisar OM de nu skulle råka ut för flunsa eller RS virus eller nåt annat otäckt.

• sörjer

Mialid, Vi fick prova TENS på föräldrautbildningen (på armen). Jag gillade det inte. Tyckte mest det kändes konstigt och det gick inte direkt att styra när den skulle el-chocka. Jag tror att jag kommer att ha mest ont i livmoderhalsen. Har aldrig haft ont i ryggen i samband med livmodersmärtor varken vid mens eller förlossning så jag tror inte att det kommer bli så nu heller. Hoppas att värkarna i början är mer lika sammandragningarna jag har nu än de där skärande ilningarna som ibland kommer när lillen klämmer åt någon nerv därnere.

Det känns lite underligt att ha en halvgången igångsättning att jämföra med. Jag vet ju hur det kommer att kännas och samtidigt har jag ingen aning. Tyckte det var hanterbart hela tiden utom precis innan vattnet gick och precis innan krystvärkarna kom förra gången. Då hade jag verkligen behövt epiduralbedövning och det handlade ju inte om många minuter sammanlagt. Jag kommer ta epiduralen i förebyggande syfte så fort jag kan den här gången. Min smärttröskel är låg

Svar på tråden Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6